אם המסוף לא מצליח לקרוא כרטיס בעת ההעברה בפס המגנטי, יש לוודא שמדובר בכרטיס שתומך בהעברה בפס מגנטי (כמו כרטיסי מתנה או כרטיסים נטענים, לדוגמה). במקרה של כרטיס חכם המכיל שבב (צ'יפ), יש לנסות להצמיד או להכניס את הכרטיס למסוף האשראי.
אם אכן מדובר בכרטיס שתומך בהעברה בפס המגנטי, יש לעקוב אחר הצעדים הבאים:
1. מוודאים שהפס המגנטי של הכרטיס פונה לכיוון הנכון – כלומר כלפי גוף המסוף.
2. מנתקים את המסוף מהחשמל ומנקים את הפס המגנטי של הכרטיס בעזרת מגבון.
3. לאחר הניקוי, מנסים להעביר את הכרטיס פעם נוספת. אם התקלה נמשכת, מנסים להעביר כרטיס אחר.
אם הבעיה לא נפתרת, יש לפנות למוקד שירות הלקוחות.