תושבי אזור קו העימות וחיילי המילואים – הקלות והטבות לעסקים במלחמה 

הקלות במשכנתא

בנק הפועלים נותן פטור אוטומטי מתשלום משכנתא ל- 3 חודשים (נובמבר עד ינואר) לבעלי נכסים בעוטף.

בנק ירושלים מציע הקפאת החזרי משכנתא ואשראי צרכני לשלושה חודשים, ללא ריבית וללא עמלות. להקפאת ההחזרים ולפרטים נוספים יש לפנות למוקד בנק ירושלים באתר, בטלפון או בסניף.

מזרחי טפחות מעניקים פטור מתשלום המשכנתא בחודש נובמבר. הפטור יינתן באופן אוטומטי ללקוחות תושבי העוטף ושדרות.

בנק אוצר החייל מציע דחיית תשלומי משכנתא לשלושה חודשים, ללא עמלות וללא ריבית בגין סכום הדחייה. לפרטים נוספים

בנק דיסקונט מציע ללקוחותיו דחיית תשלומי משכנתאות למשך שלושה או שישה חודשים, ללא חיוב בעמלות וללא ריבית. לפרטים נוספים והגשת הבקשה

בנק אוצר החייל מציע ללקוחותיו בעלי נכס בעוטף, 6 חודשי הפוגה משתלום המשכנתא, ללא ריבית וללא עמלות. הבנק יוותר על תשלום חודש נובמבר באופן אוטומטי, להמשך הדחייה יש ליצור קשר עם הבנק. לפרטים נוספים על ההטבה

בנק לאומי מציע ללקוחותיו אפשרות לקבל פטור מלא מתשלומי משכנתא למשך שלושה חודשים, ואפשרות להקפאת שלומי המשכנתא לתקופה של עד חמישה חודשים, ללא עלות ריבית בגין סכום ההקפאה. לפרטים נוספים ובקשת ההקפאה

בנק דיסקונט מעניק ללקוחותיו, בעלי עסקים הממוקמים במרחק של עד 7 ק"מ מרצועת עזה, פטור אוטומטי על תשלומי משכנתא לששת החודשים הקרובים.

הלוואות מיוחדות

בנק הפועלים מציע ללקוחות עסקיים הלוואת גישור "פועלים למען הדרום", עד 100,000 ₪ ללא ריבית, לתקופה של עד 3 חודשים. לפרטים נוספים והגשת פנייה להלוואה

בנק לאומי מציע ללקוחות בעלי עסקים קטנים ובינוניים, הלוואת גישור של עד 25,000 ₪ לתקופה של שנה.

בנק יהב מציע הלוואת גישור ייעודית לתושבי הדרום המתגוררים עד 40 ק"מ מרצועת עזה, בסכום של עד 15,000 ₪ לתקופה של עד שלושה חודשים, ללא ריבית. לבקשת ההלוואה יש לפנות לבנק יהב באתר האינטרנט, אפליקציה או במוקד הטלפוני.

מזרחי טפחות מציעים ללקוחותיהם בעלי העסקים הלוואה של עד 50,000 ₪ ללא ריבית וללא הצמדה.
לפרטים נוספים

בנק אוצר החייל מציעים ללקוחותיהם הלוואה בסכום של עד 10,000 ₪ בריבים פריים, ובנוסף ללקוחות תושבי העוטף הלוואה בסכום של עד 20,000 ₪ ללא ריבית וללא הצמדה.
לפרטים נוספים ובקשת ההלוואה יש לפנות לסניף באמצעות "התכתבות עם בנקאי"

מענקים

רשות המיסים פתחו את האפשרות להגשת בקשה למענק סיוע לתושבי העוטף המפונים. המענק נועד לסייע לתושבי העוטף המפונים בהתארגנות ראשונית, ועומד על 1,000 ₪ לאדם, ועד 5,000 ₪ למשפחה.

הבקשות למענק יטופלו תוך שלושה ימי עסקים מיום הגשתן. יש להגיש את הבקשה למענק הסיוע באתר רשות המיסים.

מזרחי טפחות מציעים ללקוחותיהם העסקיים, אשר מיקום העסק שלהם הוא עד 7 ק"מ מרצועת עזה, מענק ייחודי בסך 500 ₪ עד 20,000 ₪. לפרטים נוספים

הקלות בתשלומי הלוואה

לאומי מציעים ללקוחותיהם בעלי העסקים הקטנים, פטור מתשלומי הלוואות צרכניות עד סוף השנה. הפטור הוא בסכום של עד 3,000 ₪ לחודש, ללקוחות שאין להם משכנתא בבנק לאומי.

ישראכרט מציעים דחיית תשלומי הלוואה קיימת לשלושה חודשים ללא ריבית. לבקשת הדחייה יש לפנות למוקד השירות של חברת ישראכרט.

בנק יהב מציע דחיית תשלומי הלוואות לעסקים ללא ריבית לשלושה חודשים, עד לסכום מצטבר של 2,000,000 ₪. לבקשת הדחייה יש לפנות לבנק יהב באתר האינטרנט, אפליקציה או במוקד הטלפוני.

בנק דיסקונט מציע ללקוחותיו דחיית תשלומי הלוואות למשך שלושה או שישה חודשים, ללא חיוב בעמלות וללא ריבית. לפרטים נוספים ודחיית התשלומים

בנק הפועלים מציע דחיית תשלומי הלוואות לתקופה של עד 3 חודשים, ללא עלות. לפרטים נוספים ובקשת הדחייה

חברת Max מציעה דחיית תשלומי החזר הלוואות, ללא ריבית וללא בחיוב בעמלות, לתקופה של 3 חודשים. לפרטים נוספים והגשת הבקשה

בנק אוצר החייל מציע דחיית תשלומי הלוואה לשלושה חודשים ללא ריבית וללא הצמדה בגין סכום הדחייה. לפרטים נוספים

הקלות רשות המיסים

רשות המיסים פתחה אפשרות להגיש בקשה למקדמה לפיצויים, עבור נזק כלכלי שנגרם לבעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון הארץ, בשל מלחמת חרבות ברזל.

המקדמה תשולם תוך שבעה ימי עסקים מיום הגשת הבקשה למקדמה לפיצויים, זאת עוד לפני הגשת תביעה. על בעל בית העסק רק למלא את הבקשה, ורשות המיסים תחשב את גובה המקדמה בעצמה.

ניתן להגיש את הבקשה למקדמה לפיצויים בטופס מקוון באתר gov.il.

הטבות נוספות לתושבי אזור קו העימות ולחיילי המילואים

חברת Max מציעה פרסום וחשיפה לעסקים בפלטפורמות הדיגיטליות של Max למשך 3 חודשים ללא עלות. לפרטים נוספים

מזרחי טפחות נותנים ללקוחותיהם אפשרות למשיכת סכום של עד 100,000 שקלים מפיקדון סגור, ללא עלות. להגשת הבקשה יש ליצור קשר עם מזרחי טפחות.

Cal מאפשרים ללקוחותיהם בעלי העסקים בקו העימות, אפשרות לדחיית יתרת אשראי עסקי בסכום מצטבר של עד 300,000 ₪. הדחייה הינה לשלושה חודשים, ללא חיוב בעמלה וללא ריבית. לפרטים נוספים

רשות המים הוציאו הנחיות לתאגידי המים השונים על יישום החוק לדחיית תשלומים של משרתי כוחות הביטחון ומשפחות החטופים והנרצחים. נכון לשעת כתיבת המאמר, הדחייה היא ל-30 ימים.
בנוסף, רשות המים תעכב משלוח חשבון מים ליישובים אשר פונו בשל המצב, ולא לגבות חשבונות שכבר נשלחו.

חברת החשמל תבצע דחייה של שלושים ימים בתשלום חשבון החשמל, ללקוחות מישובים שפונו בהתאם להוראות פיקוד העורף, ודחייה של שישים ימים מהמועד האחרון לתשלום, למחלקי חשמל היסטוריים באזור העוטף.

הקלות והטבות לעסקים

כלל האוכלוסייה – הקלות והטבות לעסקים במלחמה

הקפאת תשלומי משכנתא

בנק הפועלים מציע ללקוחותיו הקפאת תשלומי משכנתא ללא עמלות לתקופה של 3 חודשים, עד ה- 31.12.2023. לפרטים נוספים ובקשת דחייה

בנק אוצר החייל מציע ללקוחותיו הקפאת תשלומי משכנתא – דחייה זמנית של תשלומי קרן בלבד עד שנה, או דחייה זמנית של תשלומי קרן וריבית ההלוואה עד שלושה חודשים. לפרטים נוספים

הלוואות מיוחדות

בנק לאומי מציעים ללקוחות עסקיים הלוואת גישור למימון הון חוזר, עד גובה המחזור החודשי ולא יותר מ-500,000 ₪. לפרטים נוספים יש לפנות לבנק לאומי דרך האתר או האפליקציה.

הלוואות סיוע לעסקים – קרן בערבות מדינה – "חרבות ברזל"

משרד האוצר פתח מסלול חדש בקרן להלוואות בערבות מדינה – "חרבות ברזל".

מסלול חרבות ברזל כולל תנאי הלוואה מיוחדים לתקופה של עד 5 שנים לעסקים קטנים ובינוניים וגם לעסקים גדולים. הקרן עומדת על סך 10 מיליארד שקלים וכוללת שני מסלולים.

המסלול הראשון עומד על סך 8 מיליארד שקלים, ומיועד לעסקים קטנים ובינוניים עם מחזור שנתי של עד 100 מיליון שקלים. במסלול הזה, עסקים קטנים ובינוניים יוכלו להגיש בקשה להלוואה עד לסכום של חצי מיליון שקלים או עד 8% מהיקף מחזור המכירות, לפי הגבוה מבניהם. עוסק פטור יוכל להגיש בקשה להלוואה עד לסכום של 40,000 שקלים. המסלול הראשון הוא חלק מהטבות לעסקים קטנים ובינוניים בלבד.

המסלול השני עומד על סך 2 מיליארד שקלים, ומיועד לעסקים גדולים עם מחזור שנתי של עד 500 מיליון שקלים. במסלול הזה, עסקים גדולים יוכלו להגיש בקשה להלוואה עד לסכום של 32 מיליון שקלים, או עד 8% מהיקף מחזור המכירות, לפי הנמוך מבניהם. המסלול הראשון הוא חלק מהטבות לעסקים גדולים בלבד.

תוכלו לקחת את ההלוואה דרך כל אחד מהגופים הבאים: בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק מזרחי טפחות, בנק ירושלים, בנק מרכנתיל דיסקונט, בנק יהב, ויזה כאל, חברת max, גמא ניהול וסליקה או פלטפורמת BTB.

לפרטי ההלוואה המלאים ולהגשת בקשה

הקלות בתשלומי הלוואות קיימות

בנק הפועלים מציע ללקוחותיו הקלה בתשלומי הלוואות קיימות – פריסה מחדש או דחייה של עד 3 תשלומים. ביצוע הדחייה מתבצע דרך אתר או אפליקציית בנק הפועלים.

בנק ירושלים מציע ללקוחותיו העסקים הקטנים והבינוניים אפשרות להקפאת החזרי הלוואות לתקופה של 3 חודשים בריבית ההסכמית וללא עמלות. להקפאת ההחזרים ולפרטים נוספים יש לפנות למוקד בנק ירושלים.

בנק אוצר החייל מציע ללקוחותיו דחיית תשלומי הלוואה לשלושה חודשים. להגשת הבקשה יש להיכנס ל"התכתבות עם בנקאי" באתר בנק אוצר החייל.

בנק לאומי מאפשר ללקוחות עסקיים דחיית תשלומי הלוואה לתקופה של שלושה חודשים, בהתאם למתווה בנק ישראל. לפרטים נוספים

בנק דיסקונט מציע ללקוחותיו דחיית תשלומי הלוואה לתקופה של עד שלושה חודשים. להגשת הבקשה יש לפנות למוקד דיסקונט או לבנקאים בסניף.

הקלות רשות המיסים

רשות המיסים החליטה על מתן אורכה לדיווח ולתשלום מע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויים, עד ליום שני 27.11.2023, עבר תקופת הדיווח על אוקטובר 2023 (במקרה של דיווח חד חודשי) ועבור תקופת הדיווח על ספטמבר ואוקטובר 2023 (במקרה של דיווח דו חודשי). ההארכה ניתנת לכלל העצמאים ובעלי והעסקים.

בנוסף, רשות המיסים לא תפתח הליכי גבייה חדשים בהוצאה לפועל, לא תטיל עיקולים חדשים בגין חובות ולא תממש עיקולים קיימים עד תאריך 1.12.2023.
חשוב לשים לב שכן יחולו הפרשי הצמדה וריבית על פי חוק. לא מדובר על ביטול עיקולים קיימים או מחיקת חובות, אלא רק הקפאת ההליכים.

הקלות והטבות נוספות

חברת החשמל תימנע מפעולות אכיפה וגבייה ולא תנתק לקוחות חייבים, ובנוסף תאפשר הסדרי תשלום מקלים ללא ריבית ללקוחות המתקשים בתשלום חשבון החשמל.

בנק דיסקונט נותן ללקוחותיו אפשרות למשיכת סכום של עד 50,000 ₪ מפיקדון סגור לתקופה של עד שנה, ללא פגיעה בסכום הקרן. להגשת בקשה למשיכה יש לפנות למוקד דיסקונט בטלפון, או לבנקאים בסניף.

Cal נותנים ללקוחותיהם בעלי העסקים, אפשרות לדחיית יתרת אשראי עסקי בסכום מצטבר של עד 300,000 ₪, לשלושה חודשים. לפרטים נוספים

קהילת ALL CLUB מציעה מגוון שירותים ללא עלות לחודש הקרוב, בניהם ייעוץ עם עורכי דין ויועצים עסקיים, מערכת דיוור לניוזלטר והודעות SMS, מערכת CRM ועוד. לפרטים נוספים

בנוסף, חברות אשראי ובנקים רבים מציעים הקלות בעמלות, ואפילו פטור מעמלות אשראי ועמלות עו"ש. פנו לבנק ולחברת האשראי שלכם ובררו האם תוכלו לקבל הקלות בעמלות לתקופה הקרובה.

ביחד ננצח

אנחנו יודעים כמה המצב הנוכחי קשה עבורכם, בעלי העסקים, ומקווים שהצלחתם למצוא במאמר הטבות וזכויות שיקלו עליכם ויעזרו לכם להמשיך לתפקד גם בימים המורכבים האלו.

גם אנחנו ב-Hyp עושים כל מאמץ כדי לסייע ככל הניתן, ולהמשיך לתת שירות ומענה מהיר לכל הצרכים שלכם. לכן יצרנו עבורכם מגוון פתרונות למכירת המוצרים והשירותים שלכם אונליין:

חנות אינטרנטית למכירה ברשת, ללא עלות עד ה – 31.12.23. למדריך להקמת חנות אינטרנטית בחמש דקות

סליקה אונליין בעזרת קוד QR, ללא דמי הקמה וללא חיוב חודשי. להצטרפות לסליקה בעזרת קוד QR 

דפי מכירה אונליין, ללא עלות עד ה – 31.12.23. למדריך להקמת דפי מכירה בחמישה צעדים פשוטים 

אם לא מצאתם את פתרון התשלום שיקל עליכם בתקופה הזו, או שאתם מעוניינים להתייעץ בנוגע לפתרונות התשלום המתאימים ביותר עבור העסק שלכם, השאירו פרטים בעמוד הבא ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם עם כל המידע הרלוונטי.

מאחלים לימים שקטים ורגועים יותר במהרה, יחד ננצח.

 

קישורים שימושיים

שאלות ותשובות על זכויות במהלך מלחמת חרבות ברזל – אתר כל זכות

מידע לציבור ממשרדי הממשלה – מלחמת חרבות ברזל

הנחיות פיקוד העורף במלחמת "חרבות ברזל"

קרן פיצויים – רשות המיסים

המלצות מערך הסייבר הלאומי להישאר בטוחים ברשת בעת מלחמה

מוקדי סיוע ומרכזי תמיכה נפשית

מיקומי התרמת דם – מד"א

 

קווי חירום לתקופת מלחמת חרבות ברזל

קו חירום משרד הכלכלה והתעשייה – 6150*
המוקד של משרד הכלכלה והתעשייה פועל בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, על מנת להעמיד לרשות בעלי העסקים מענה מהיר לסיוע בהמשך תפקוד באופן רציף.

קו חירום בנק הפועלים – 2499*
קו החירום של בנק הפועלים פועל בימים א'-ה' בשעות 8:30-19:00, ובימי ו' בשעות 8:30-12:30, ומיועד לנתינת מענה מידי ללקוחות הזקוקים לפתרונות בנקאיים.

קו חירום בנק ירושלים – 076-8095100
קו החירום של בנק ירושלים פועל בימים א'-ה' בין השעות 8:30-16:30, ובימי ו' בין השעות 8:30-13:00, ומיועד לנתינת מענה מידי ופתרונות בנקאים לכל צורך של לקוחות העוטף.

קו חירום בנק אוצר החייל – 03-5130084
קו החירום של בנק אוצר החייל פועל בימים א'-ה' בין השעות 8:00-19:00, ובימי ו' בין השעות 8:00-13:00, ומיועד לנתינת מענה מידי לתושבי הדרום, העוטף, וקו העימות בצפון.

קו חירום בנק דיסקונט – 9658*
קו החירום של בנק דיסקונט פועל בימים א'-ה' בין השעות 9:00-17:00, ובימי ו' בין השעות 9:00-13:00, ומיועד לנתינת שיות וסיוע במקרים דחופים לתושבי קו העימות בדרום ובצפון.

קו חירום בנק יהב – 2638*
קו החירום של בנק יהב מיועד למענה מהיר ומתן פתרונות לתושבי העוטף.