אז מה זה דף נחיתה ולמה בכלל צריכים אותו?
כשמקימים עסק בעידן המודרני, זה די ברור שצריכים להשקיע באתר ובמקרים רבים גם בפעילות ברשתות החברתיות ובמנועי חיפוש וכשמשקיעים כל כך הרבה באתר ובנכסים דיגיטליים, לא תמיד מבינים למה צריך לייצר גם דפי נחיתה לעסק, במקום פשוט להפנות את הגולשים לאתר או לחנות האינטרנטית הקיימת.
בהקשר הזה, חשוב להבין כי לדף נחיתה יש מטרה שונה מאוד מזו של אתר העסק.
בעוד שהאתר מהווה את תעודת הזהות הדיגיטלית של העסק שלכם, דף נחיתה הוא כלי שיווקי שנועד להניע כמה שיותר אנשים לפעולה ספציפית, בזמן הקצר ביותר.
הנעה לפעולה, בהקשר הזה, יכולה להתבצע בשורה ארוכה של דרכים – כמו השארת פרטים, רכישת מוצרים, הרשמה לשירות, הצטרפות למועדון ועוד.
במילים פשוטות: דף נחיתה מקצועי הוא נדבך חשוב בכל קמפיין פרסומי ושיווקי שאתם מנהלים.
אם לדוגמה אתם מפעילים חנות לנעלי מותגים והלקוח הפוטנציאלי שלכם נתקל במודעה שפרסמתם באינסטגרם – דף הנחיתה יוביל אותו לעמוד שמכיל את המידע על הנעל הספציפית שהוא מתעניין בה ויאפשר לו לרכוש, בלי להיכנס לאתר וללכת לאיבוד בין כל המוצרים והאפשרויות.
זו נקודה שחשוב לחדד כשמדברים על דפי נחיתה, כי בעלי עסקים רבים עדיין מנהלים קמפיינים פרסומיים ברשת ומפנים את הלקוחות לאתר ולא לדף נחיתה או דף מכירה ייעודי.
בדרך הזאת, מחקרים מראים כי לקוחות רבים פשוט מאבדים עניין או "הולכים לאיבוד" ובסופו של דבר לא מבצעים את הפעולה שכיוונו אליה.
לכן, כשמוותרים על הכלי השיווקי החשוב הזה, יש לכך משמעויות כלכליות שמבזבזות חלק לא מבוטל מתקציב הקמפיין.
דף נחיתה בחינם: יש חיה כזאת?
כדי לחסוך בעלויות הקמפיין, זה טבעי שנרצה לחפש אפשרויות חינמיות לבניית דפי נחיתה לעסק.
כמו בכל דבר בחיים, גם כאן אתם צריכים לשאול את עצמכם האם אתם מעדיפים לשלם כסף לבעל מקצוע מנוסה שיעבוד איתכם על הפרויקט, או להקדיש בעצמכם את הזמן והאנרגיות שדרושים לכך.
על השאלה הזאת אין תשובות נכונות או שגויות. הכול עניין של העדפה אישית.
כיום יש מגוון רחב של כלים שיאפשרו לבצע את המשימה הזאת בעצמכם. תוכלו לדוגמה לבנות דף נחיתה ב- WIX או במגוון רחב של פלטפורמות חינמיות כמו Squarespace או SITE123.
WIX בהקשר הזה היא פלטפורמה שבהחלט יכולה להיות מאוד נוחה לבניית דפי נחיתה ללא ניסיון קודם.
העבודה עם המערכת מאוד אינטואיטיבית ובמסגרתה ניתן להשתמש בעשרות תבניות קיימות של דפי נחיתה, בלי להיעזר במעצב מקצועי או אפילו להבין לעומק את כל התורה המורכבת של עיצוב אתרים וחוויית משתמש.
אבל לפני שאתם רצים להתנסות עם מערכות חינמיות לבניית דפי נחיתה, כדאי שתמשיכו לקרוא כדי להבין איך לוודא שדף הנחיתה שאתם מייצרים באמת משרת את המטרה שלכם.
ואם אתם מעדיפים לשלם לגורם מקצועי שייבנה לכם דף נחיתה לעסק, המחיר של שירות כזה נע במנעד רחב ביותר, בדרך כלל בין מאות לאלפי שקלים.
מטבע הדברים, המחיר מגלם בתוכו את הניסיון של איש המקצוע, את מורכבות הפרויקט ועוד שורה של גורמים נוספים.
רגע לפני שמתחילים לבנות: התחקיר שאסור לוותר עליו
דף נחיתה, נדגיש שוב, הוא חלק מרכזי וחשוב בקמפיינים דיגיטליים מכל סוג. לכן, לפני שבונים אותו ובכלל לפני שיוצאים לדרך עם הקמפיין, יש כמה שאלות בסיסיות שכדאי לשאול את עצמנו כדי לדייק את המהלך ולהפיק תוצאות מיטביות:
מיהו באמת קהל היעד שלי?
במקרים רבים מדי, אנחנו נוטים לכוון לקהל כללי מאוד, מתוך אמונה (שלפעמים היא מוצדקת), שמה שאנחנו מציעים יכול להתאים לאנשים רבים.
בפועל, ככל שנכוון את הקמפיין ואת דף הנחיתה לקהל ספציפי יותר, כך יהיה קל יותר לדייק ולחדד את המסרים בדף הנחיתה בפרט ובקמפיין בכלל.
מה ההבטחה שלי?
ההבטחה היא הדבר המרכזי שעליו נשען כל קמפיין. אחרי שמיקדנו את קהל היעד, חשוב להבין מהי ההצעה הספציפית שאותו הקהל לא יכול לסרב לה.
למה שלא יאמינו לי?
אנשים, בייחוד בעידן של היום, נוטים להתייחס בחשדנות לכל קמפיין פרסומי שהם רואים ברשת.
לכן, לפני שיוצאים לדרך, חשוב להפנים את זה ולחשוב איך לגרום לגולשים להאמין לכם ובמסר שאתם מבקשים להעביר.
מה אני מצפה שהגולשים יעשו?
הנעה ממוקדת לפעולה צריכה להיות בבסיס ובמרכז של דף הנחיתה. אחרי שמחליטים אם רוצים שהגולשים ישאירו פרטים, ירכשו או יעשו כל פעולה אחרת, חשוב שכל אחד מהמרכיבים של דף הנחיתה יוביל בדיוק אל היעד הזה.
ועכשיו למנה העיקרית: ממה בדיוק מורכב דף נחיתה מוצלח?
כדי לוודא שאתם הופכים בהצלחה את דף הנחיתה ללידים איכותיים, יש כמה מרכיבים מרכזיים שכדאי להכניס לתוכו:
כותרת שאי אפשר להתעלם ממנה
זהו משפט שמושך את העין וגורם ללקוחות להבין מה בדיוק קורה בדף הזה ולמה כדאי להם להמשיך לקרוא.
כשמנסחים כותרת, בשונה ממה שחלק מהאנשים מאמינים, כדאי להימנע מלנסות להיות מתוחכמים או שנונים מדי, אלא להסביר בצורה פשוטה וברורה את הערך המשמעותי שאתם מציעים.
מדיה שעושה נעים בעין (אבל לא רק)
בראש דף הנחיתה לעסק חשוב לשלב תמונה או סרטון שנבחרו בקפידה כדי לשרת את המטרה המרכזית של הקמפיין.
כדברי הקלישאה, תמונה גם בהקשר הזה שווה אלף מילים וסרטון שווה הרבה הרבה יותר (החישוב הזה מורכב מדי בשבילנו).
בבחירת המדיה כדאי להימנע משימוש בתמונות או סרטונים ממאגר גנרי, אלא להציג את המוצר הספציפי שאתם מקדמים, או תמונות מעניינות שרוצים להתעכב עליהן.
יתרונות מרכזיים או תכונות מובילות
זה המקום לעוף על עצמכם ולספר לגולשים על כל הטוב שיקרה להם אם הם יבחרו להיעזר במוצר או בשירות שלכם.
כדי לעשות את זה, מומלץ להיעזר ברשימה שמציגה בצורה ממוקדת ונוחה את כל היתרונות המרכזיים שאתם מבטיחים לספק.
המלצות, הוכחות או פרסומים מפרגנים
כפי שהבנו קודם, חשוב לצאת מנקודת הנחה שאף גולש לא באמת יאמין למסרים שאתם מכניסים לדף הנחיתה.
לכן כדאי לשלב כמה שיותר הוכחות אובייקטיביות לכך שההצעה שלכם באמת מדהימה ומושלמת כמו שאתם מבטיחים.
אלו יכולות להיות עדויות של לקוחות מרוצים, ביקורות מגוגל, פרסומים בתקשורת או כל דבר אחר שמגיע ממקור חיצוני ונתפס כאובייקטיבי ומהימן.
הנעה לפעולה
זהו, כפי שכבר הבנו, הדובדבן שבקצפת של דף הנחיתה שלכם.
אחרי שגירינו, היללנו, שכנענו והפרכנו חששות, זה הזמן לחתור להמרה המיוחלת.
בין אם ההנעה לפעולה שהגדרתם היא השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר, מכירה או כל פעולה אחרת, חשוב שזה יהיה החלק הבולט ביותר בדף.
עדיף גם שכפתור ההנעה לפעולה או טופס השארת הפרטים יהיה בצבע שונה ובולט, שאי אפשר לפספס.
בניית דף נחיתה: עשו ואל תעשו
יש הרבה גורמים שיכולים להפוך דף נחיתה לסיפור הצלחה מסחרר או לכישלון מפואר.
הנה כמה עצות שיעזרו להגדיל את הסיכויים שדף הנחיתה שלכם יהיה בצד הנכון של הסטטיסטיקה הזאת:
1. פחות (הרבה פחות) זה יותר
במקום לזרוק על הגולשים שלכם הרבה אינפורמציה שאולי חשובה לכם מאוד אבל לא בדיוק מעניינת אותם, כדאי לחשוב תמיד מה אפשר להוריד ולמחוק כדי לחדד את המסר ולא להתיש את הקורא.
בהקשר הזה, מומלץ גם להימנע מלהפנות את הגולשים ללינקים חיצוניים, כמו אתר הבית או פרסומים בתקשורת, כי מחקרים מראים שאם הגולשים יוצאים מדף הנחיתה, פחות סביר שהם יחזרו אליו ויבצעו את המטרה שכיוונתם אליה.
2. דף אחד פשוט לא מספיק
בקמפיינים דיגיטליים, כדאי מאוד לבנות כמה דפי נחיתה שמתאימים לקהלים שונים, תוך דיוק מירבי של המסר, העיצוב והשפה בכל דף, כדי שיתאימו לקהל שבחרתם.
בנוסף, כשמייצרים דף נחיתה לקהל ספציפי, רצוי לבחון כמה גרסאות שלו (מה שמכונה בשפה המקצועית A/B Testing) על מנת להבין מה בתוכו עובד יותר ופחות.
כשאתם בוחנים גרסאות שונות של הדף, כדאי לבדוק בכל פעם שינוי אחד בלבד. בין אם זה הכותרת, המדיה, הצבעים או המסר השיווקי.
כך תמצאו עם הזמן את הנוסחה שעובדת בשבילכם.
3. כולם "אוכלים עם העיניים"
זה לא משנה כמה ננסה להכחיש, כולנו נמשכים לדברים יפים ואסתטיים, וזה נכון גם בהקשר של דפי נחיתה ואתרים.
חוקרים מסטנפורד מצאו כי לא פחות מ-75 אחוזים מהאנשים שופטים עסקים וחברות על פי העיצוב של הנכסים הדיגיטליים שלהם.
אבל בהקשר הזה, חשוב לחדד שיופי זה לא הכול. כלומר, דף הנחיתה לעסק צריך להיראות טוב כמובן, אבל חשוב לא פחות שהשפה הוויזואלית שלו תתאים למיתוג העסק שלכם ותשרת את מטרת הקמפיין.
מטבע הדברים, אין באמת דרך אחת נכונה לעצב דף נחיתה לעסק, אבל באופן כללי, דפים מוצלחים הם כאלו ששומרים על שפה עיצובית נקייה, שמים דגש על אסתטיקה ומובילים את הלקוח בצורה טבעית וחלקה להנעה לפעולה.
4. הגודל כן קובע (וגם המהירות)
כשמדברים על אורך אופטימלי של דפי נחיתה, דעות המומחים חלוקות.
חלקם מציעים לייצר דפים קצרים מאוד, כאשר כל המידע החשוב מופיע על המסך מההתחלה, בלי שצריכים לגלול למטה.
אחרים דווקא מציעים לייצר דפים ארוכים שאמנם את רוב המידע החשוב וההנעה לפעולה בראשם, אך מציגים גם מידע נוסף למי שרוצים להעמיק וללמוד עוד.
אין עצה אחת שנכונה לכולם. מחקרים מראים כי במקרים מסוימים, דפים קצרים הם מוצלחים יותר ובמקרים אחרים ההיפך הוא הנכון.
לכן, חשוב לבחון את עניין האורך בהתאם למטרה הספציפית שלכם. לדוגמה, כמובן שדף נחיתה לרכישת פריטי לבוש לא צריך להיות ארוך כמו הזמנה לקורס מקצועי.
עם זאת, גם אם בחרתם בדף ארוך ואינפורמטיבי, נחזור על העצה שבסעיף הראשון ונבקש מכם לוודא שכל פיסת מידע שאתם משלבים בדף תכיל ערך אמיתי לגולש ולמטרת הקמפיין.
ולצד האורך, חשוב להתייחס גם להיבטים טכניים נוספים של דף הנחיתה.
זמן הטעינה לדוגמה, ישפיע רבות על הדירוג של הדף בגוגל (ואולי גם על הסבלנות של הגולשים).
בנוסף, דף נחיתה באנגלית ובשפות מתחלפות יעזור למשוך קהלים נוספים מרחבי העולם.
את כל הדברים האלו חשוב לקחת בחשבון כשמתכננים את הקמפיין כדי לשפר את דף הנחיתה ולמקסם את ההמרות.
אז מה למדנו כאן ומה עושים עם זה עכשיו?
ברשותכם, בואו נסכם את כל המדריך הארוך הזה בכמה מילים: דף נחיתה לעסק זה חשוב, הדיוק וההתאמה שלו לקהל היעד חשובים אפילו יותר ואין באמת דרך אחת נכונה לבנות דף נחיתה, אלא רק הדרך שמתאימה למטרה הספציפית שלכם.
ככל שתבצעו יותר עבודת מחקר לפני בניית דף הנחיתה ויותר בדיקות של גרסאות שונות שלו לאחר העלייה לאוויר – כך תגדילו את הסיכוי שדף הנחיתה ישרת את המטרה שלשמה הוא הוקם.
בהצלחה 😊