נעים מאוד!
אני מיטל שניר, מנהלת מוצר בחברת Hyp, ונמצאת בתחום התאמות אשראי מזה 15 שנים.

מערכת התאמות אשראי של חברת Hyp הינה מערכת המיועדת לכלל העסקים המעוניינים בבקרה מלאה על כל התנהלות כרטיסי האשראי.

הגידול בהיקף הפעולות בכרטיס אשראי, ריבוי סוגי הכרטיסים, עסקאות, מועדונים, הכחשות עסקה, כל אלו ועוד מחזקים את הצורך בשליטה ובקרה על הנתונים השונים. לשם כך נועדה מערכת התאמות אשראי.

מערכת התאמות אשראי מבית Hyp דואגת לבקרה מלאה מקצה לקצה, מרגע רישום העסקה בספרי הלקוח (התאמות קופה) ועד לקבלת הכסף בחשבון הבנק (התאמות זיכויים).

התאמות קופה

מערכת ההתאמות של Hyp מאפשרת קליטה של נתוני הקבלות עליהם מתבססים הרישומים בבית העסק, ומשווה אותם לנתונים ששודרו לחברת שב"א.

ההתאמה נעשית ברמת עסקה בודדת, ומאפשרת לאתר בצורה מהירה טעויות ואי דיוקים ברישומי הספרים, ובנוסף לאתר תקלות במסוף בצורה כמעט מיידית.

התאמות זיכויים

כדי להשלים את תהליך ההתאמה, מערכת התאמות אשראי מאפשרת בקרה ומעקב אחרי העסקאות ששודרו לשב"א, והשוואה לנתונים שהגיעו בפועל מחברת האשראי.

תהליך זה חשוב כיוון שאנו רוצים לדעת כי הסכום ששידרנו לחברת האשראי, בו ביקשנו לגבות כספים מלקוחות הקצה, התקבל במלואו. בחלק ניכר מהפעמים הסכום אינו זהה, ובמקרים אלו אנו רוצים להבין מהר ככל הניתן מהן העסקאות שיצרו את הפער.

סוגים נפוצים של אי התאמה

הכחשת עסקה – לקוח יכול להבין שחויב תקופה לאחר מכן ואז לפנות ישירות לחברת האשראי ולהתחיל תהליך הכחשת עסקה.

ביטולי הוראות קבע – אנו מזהים מקרים אלו מיד לאחר השידור החודשי של העסקאות (בילינג).

עסקאות לא משודרות – עסקה יכולה להירשם בקופה, אך בפועל לא להיות משודרת לשב"א. במקרה הזה הכסף לא יתקבל מחברות האשראי.

מערכת התאמות יודעת למשוך את נתוני השידורים מכלל ערוצי התשלום – פיזי או אונליין, ובמקביל להשלים את משיכת הנתונים מחברות האשראי והניכיון לצורך השלמת הבקרה. אנו מבינים את הצורך בקבלת מידע בצורה סדירה, לכן הנתונים הנטענים למערכת הינם נתונים יומיים.

בנוסף, עם המסופים של Hyp, נוכל לתת לכם ערך מוסף ולהציג שדות אינפומטים שיעזרו לכם לאתר את לקוח הקצה, ולהתחיל טיפול מיידי מולו, לדוגמה – מספר הזמנה, מספר לקוח, סוג ענף ביטוחי וכו'.

חשוב לזכור כי אנו חברת התאמות בפני עצמה, ולא תלויים באף גורם חיצוני.

מערכת התאמות אשראי של Hyp

בנוסף לבקרת ההתאמות, ניתן לראות אצלנו גם את הדוחות הבאים:

בקרת עמלות וריבית ניכיון – ביצוע מעקב אחרי העמלות שנגבות בפועל על ידי חברות האשראי והניכיון, בקרה זו מתחילה מהרמה המסכמת ועד לרמת השובר.

מכתבי הכחשה – הצגת מכתבי ההכחשה שמגיעים מחברות האשראי, בכדי לאפשר תחילת טיפול מיידי ולמנוע בהקדם את ההכחשה בפועל.

חשבוניות נייר ופקודות יומן – המערכת מאפשרת ממשק ניהול פקודות יומן אוטומטי, אשר מחליף את הטיפול הידני בחשבוניות הנייר של חברות האשראי, ומשמש ככלי נוסף לסיוע בניהול הכספי השוטף בבית העסק. ב-Hyp אנחנו יכולים להתממשק לרוב תוכנות הנהלת חשבונות הקיימות בשוק, ביניהן חשבשבת, פריורטי, SAP, SBO, תפנית ועוד.

לסיכום, מערכת התאמות של חברת Hyp הינה בעלת יכולות רבות להקל על תהליך הבקרה, ולהנגיש את המידע הנדרש לצורך השלמת הבקרה בצורה פשוטה, ידידותית ומסודרת.