הרצון לשלם באמצעי התשלום המועדף עשוי להשפיע על לקוחות במידה רבה, עד כדי יציאה מהחנות או נטישת אתר שאינו תומך בשיטה הרלוונטית עבורם.

44% מהצרכנים במחקר של חברת חקר השוק Ipsos, שנערך עבור פייפאל, ציינו כי יש סיכוי גבוה יותר שיבצעו רכישה באתר של עסק שמכבד את שיטת התשלום המועדפת עליהם. 25% הדגישו שהם נטשו את סל הקניות כאשר גילו שבית העסק לא מכבד את אמצעי התשלום הרלוונטי עבורם.

אגב, אם אתם מתלבטים בנוגע לפתרונות סליקת אשראי לעסק קטן, חשוב שתדעו שהנתונים שהזכרנו לא תקפים רק לבתי עסק גדולים. במחקר שנערך בארצות הברית בקרב בתי עסק קטנים, נמצא כי רק 20% מהלקוחות שפוקדים אותם מוודאים מראש שיש ברשותם מספיק כסף מזומן על מנת לבצע את הרכישה.

אז אם גם אתם שולפים את כרטיס האשראי בכל הזדמנות, כנראה הגיע הזמן לספק את אותה חוויית התשלום גם ללקוחות שלכם.

סליקה באשראי – מאיפה מתחילים?

בין אם אתם מנהלים דוכן קטן או צפויים לפתוח חנות, הדרך להגדיל מכירות עוברת בהיכרות עם אמצעי התשלום המועדפים על הלקוחות שלכם. כך תהיו בטוחים שאתם לא מפספסים אף לקוח ומציעים לכולם את חוויית התשלום הנוחה והיעילה ביותר.

בסעיפים הבאים נציג כמה מהמושגים שהכי חשוב להכיר בעולמות של סליקת כרטיסי אשראי, נדבר על מכשירי סליקה עכשוויים, ונציג פתרונות שהופכים את התהליך כולו לידידותי, פשוט ומתקדם יותר.

מה זה סליקת אשראי?

כולם מדברים על סליקת אשראי, אבל מה זה בעצם אומר בפועל? סליקה מתארת את תהליך העברת התשלום בין הצרכן לבין בית העסק, בין אם מדובר בעסקה שמתבצעת בחנות באופן פרונטלי ובין אם בסל קניות מקוון שהתשלום עבורו מתבצע אונליין (סליקת אשראי באינטרנט).

בכל אחד מהמקרים, הכוונה היא לתשלום שאינו כולל כסף מזומן, ולכן מתבצע באמצעות כרטיס אשראי או הסמארטפון של הלקוח (סליקת אשראי בנייד).

חשוב להבין שכאשר אנחנו מדברים על סליקות אשראי, אנחנו מתייחסים למעשה למבחר דרכי תשלום שונות. החל מסליקה בבית העסק עצמו, המתבצעת באמצעות מסופי סליקת כרטיסי אשראי או קופה, דרך סליקה טלפונית שבה מועברים הנתונים במהלך השיחה (סליקה ידנית), ועד סליקת אשראי אונליין שנעשית במהלך תשלום בחנות אינטרנטית.

סליקת אשראי באתר יכולה להתבצע על ידי הזנת הפרטים בעמוד הסליקה או לחילופין שימוש באפליקציית תשלום של ארנק דיגיטלי.

ממה מורכב תהליך סליקת אשראי?

למרות שמדובר בתהליך פשוט ומהיר, סליקת אשראי בעסק בנויה ממספר שלבים.

לאחר שהלקוח מעביר את הכרטיס או מזין את פרטיו, הנתונים מועברים באמצעות תוכנת סליקה או קופה ונבדקים על ידי החברה האחראית על סליקת אשראי שבא (שב"א = שירותי בנק אוטומטיים). לאחר אימות הפרטים ואישור העסקה, מוצגת הודעת אישור על גבי המסך והפקודות הרלוונטיות מועברות לצורך חיוב הלקוח וזיכויו של בית העסק.

אילו מכשירי סליקת כרטיסי אשראי כדאי לי להכיר?

עסקים נבדלים זה מזה לא רק בסוג המוצר והשירות שהם מספקים, אלא גם במאפייני המכירה והתשלום.

פתרונות סליקה לעסקים קטנים עשויים להיות שונים מאלה שמשרתים רשתות גדולות, וגם סליקת אשראי לדוכן נודד תהיה בעלת מאפיינים אחרים מאלו של חנות שממוקמת בכתובת קבועה.

על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה עבור העסק שלכם ולבחור בפתרון סליקת תשלומים רלוונטי, יש תחילה להכיר את המכשירים ושיטות סליקת האשראי הנפוצות.

קופה ממוחשבת חכמה

זוכרים את הקופות הנוסטלגיות של פעם, שידעו בעיקר לקבל כסף מזומן ולתת עודף? עמדות המכירה המתקדמות של היום כבר מזמן לא מסתפקות בפונקציות בסיסיות. עסקים שבוחרים קופה ממוחשבת יכולים לקבל קופה עם סליקת כרטיס אשראי, אבל לא רק.

עם קופות מתקדמות תוכלו לקבל את כל אמצעי התשלום, לבצע בצורה בטוחה עסקאות ללא צורך במגע (מסוף סליקה emv), לנהל מלאים, לגבות עסקאות ואפילו לראות את כל הנתונים שלכם גם מרחוק.

קופות מתקדמות כאלו מתאימות גם ללקוחות שרוצים לשלם באמצעות ארנק דיגיטלי, על ידי סליקת אשראי מהנייד האישי שלהם.

זו יכולה להיות סליקת אשראי באייפון עם Apple Pay, סליקה עם Google Pay של אנדרואיד או עם אחת מאפליקציות התשלום של החברות המציעות ארנקים דיגיטליים.

בנוסף, קופות ממוחשבות מאפשרות גם להציע פתרונות לבעלי מועדוני לקוחות, החל מצירוף חברים חדשים ועד זיהוי לקוחות שמגיעים אליכם פעם נוספת.

אז אם חיפשתם מכשיר סליקת כרטיסי אשראי לעמדת מכירה, תוכלו לבחור מבין מבחר דגמים שונים של קופות ממוחשבות חכמות.

מכשירי סליקה ניידים

מכשיר סליקת אשראי נייד (מסופון סליקה) נמצא עם אנשי המכירות והשירות שלכם, ומאפשר להם לחייב את הלקוחות בו במקום, בלי טרטורים ובאופן המהיר ביותר.

זהו מסוף סליקת אשראי שמתאים לבעלי דוכנים, למלצרים במסעדות או לחנויות שרוצות לאפשר גם ליועצי המכירה לחייב לקוחות מבלי שיידרשו להגיע לקופה.

כרטיסי אשראי ומסוף אשראי

סליקה בעמדות שירות עצמי

פתרונות תשלום עצמיים, כמו עמדות שירות עצמי, עגלות חכמות ומקררים חכמים, מתאימים לעסקים שרוצים לאפשר ללקוחותיהם לשלם ללא צורך בנציג שירות. גם במקרה זה, התשלום יהיה באמצעות כרטיס אשראי או ארנק דיגיטלי.

סליקת כרטיס אשראי בנייד

אפשרות נוספת, שמתאימה גם למחפשי פתרונות סליקה באשראי לעסקים קטנים, היא קבלת תשלומים בעזרת קוד QR.

מדובר בדרך נוחה לעסקים שרוצים לקבל תשלום ללא תלות באתר או רכישת מכשיר סליקת אשראי. פשוט מצטרפים לשירות, מקבלים קוד QR ייעודי, מציגים אותו ללקוחות שרוצים לשלם (על מנת שיסרקו אותו), והקוד יעביר אותם ישירות לתשלום. את הקוד ניתן להדפיס או להציג אותו ישירות מהנייד שלכם.

סליקת אשראי בטלפון

סליקת אשראי דרך הטלפון היא צורת תשלום המיועדת לבעלי עסקים שרוצים לגבות תשלום מלקוחות מרחוק, על ידי הזנת פרטי הכרטיס כפי שנמסרו באופן טלפוני.

סליקת אשראי לאתרים

סליקת כרטיסי אשראי באתרי אינטרנט מיועדת לעסקים שרוצים לגבות תשלום מהלקוחות מכל מקום, בלי תלות בשעה. הלקוחות יכולים להיכנס לאתר האינטרנט שלכם ולשלם דרכו בקלות, בצורה עצמאית לחלוטין ובכל זמן שירצו. הכל בזכות סליקה באינטרנט!

אז אם יש ברשותכם חנות מקוונת או שאתם מתכננים לפתוח אחת, ייתכן שתרצו להכיר את הפתרונות ש-Hyp מציעה – חיבור סליקה לחנות השופיפיי, פתרונות סליקת אשראי בוורדפרס, וויקס ועוד.

כמה זה עולה לי?

עלות סליקת כרטיסי אשראי מושפעת מגורמים שונים, בהם עלות מכשיר או שיטת הסליקה שתרכשו, מסלול סליקת האשראי שתבחרו בו (הכולל בין היתר עמלת סליקת אשראי) ותוספות אחרות – כמו למשל שירותי חשבוניות דיגיטליות שרלוונטיים עבור רבים מהעסקים שפועלים כיום.

מסיבה זו, טרם הצטרפות אל שירותי סליקת אשראי השוואת מחירים היא פעולה שחשוב לבצע.

לצורך קבלת ההחלטה המתאימה מומלץ להכיר חברות סליקת אשראי בישראל, לבחון את התנאים המוצעים ולהשוות בין מכלול הפרמטרים הרלוונטיים מבחינתכם. בין אם אתם מחפשים פתרונות סליקת אשראי לעוסק פטור, סליקה לעסקים קטנים או סליקת אשראי לעמותות.

חברות סליקת כרטיסי אשראי

שימו לב שבשונה מבעבר, כיום כבר אין חובה לפנות אל חברות האשראי בהקשרי סליקת אשראי לעסק, וניתן לבחור בינן לבין חברות סליקת כרטיסי אשראי לעסקים.

לפנייה אל חברת סליקת אשראי ישנם מספר יתרונות, שיכולים להשפיע גם בהיבטי התמחור.

ראשית, היא יכולה ללוות אתכם לאורך כל הדרך, מרגע חיבור בית העסק אל מסוף האשראי ועד לבחירת מכשיר הסליקה.

שנית, חברות סליקה מציעות לעסקים מבחר מסלולים לבחירה – בעלות שמושפעת ממסלול הסליקה הנבחר. מדובר ביתרון משמעותי למי שמחפש פתרונות סליקת כרטיסי אשראי לעסקים קטנים, וחושש מעמלות גבוהות שאינן מותאמות להיקף העסקאות שהוא צפוי לבצע.

ומה לגבי הגורמים הנוספים שמרכיבים את עולם פתרונות התשלום?

שאלה נהדרת, אמנם סליקת אשראי היא נושא מרכזי, אבל היא כמובן לא האתגר היחיד שבתי עסק נדרשים לספק לו מענה. בדיוק בגלל זה, חלק מחברות הסליקה מספקות שירותים נוספים שנועדו להפוך את ההתנהלות היומיומית של עסקים לנוחה יותר.

לקוחות Hyp למשל, יכולים ליהנות מאפליקציה מתקדמת שמאפשרת להם לגבות תשלומים במבחר אמצעי תשלום, להפיק בקלות מסמכים וחשבוניות דיגיטליות (באופן אוטומטי, ישר לאחר ביצוע העסקה), לנהל את העסק מכל מקום ועוד.

בנוסף, עם Hyp תוכלו למכור אונליין באמצעות דפי מכירה, גם אם אין לכם אתר או חנות דיגיטלית, ולהשתמש במערכת התאמות אשראי שמעניקה שליטה ובקרה על כל עסקאות האשראי המתבצעות בעסק.

לפני שמצטרפים – בודקים

סליקה של כרטיסי אשראי מתחילה בבחירת חברת הסליקה המתאימה עבור העסק שלכם. בבואכם לקבל את ההחלטה, אלה כמה מהשאלות שכדאי שתשאלו:

האם אוכל לכבד תשלומים של כל חברות האשראי? עסקים שלא מאפשרים סליקת כרטיס אשראי של חברה מסוימת, עשויים לאבד את הלקוחות של אותה החברה. כך שאם אתם רוצים לספק מענה לכל הצרכנים שלכם, תרצו להצטרף אל מערכת סליקת אשראי שמקבלת את כל סוגי הכרטיסים.

למי אוכל לפנות במקרה של שאלה? סליקת אשראי לעסקים היא נושא מורכב, שמחייב אתכם לקבל החלטות בהקשרי מסוף סליקה, היכרות עם פתרונות סליקה באינטרנט ועוד. כדי להוריד מעצמכם מטלות נוספות בהמשך, העדיפו לבחור בחברה שמציעה שירות לקוחות מקצועי, נגיש וזמין.

האם זה באמת בטוח? סליקת אשראי היא חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה של עסקים קטנים וגדולים, ובדיוק בגלל זה חשוב שתוודאו שאתם בוחרים פתרונות סליקה שעומדים בתקני האבטחה המחמירים בתחום. זו הסיבה שפתרונות הסליקה מבית Hyp עומדים בתקן האבטחה PCI LEVEL 1 המחמיר בישראל.

איך תוכלו לשדרג את העבודה היומיומית שלי? כמו שכבר הזכרנו, חברות סליקה יכולות להציע מגוון כלים לשיפור הפעילות השגרתית של עסקים. כמה מהתכונות הבולטות שתוכלו לשים עליהן דגש הן ממשק סליקת כרטיס אשראי מתקדם, אפשרויות סליקת אשראי באפליקציה ותוספי סליקה עבור אתרים מסחריים.

עדיין לא מצאתי פתרון סליקת אשראי לעסק שלי, איך תוכלו לעזור? חוששים לאבד צרכנים שמעוניינים לשלם באשראי, אבל לא בטוחים מהו מכשיר הסליקה המתאים עבורכם, או לאיזה מסלול כדאי להצטרף? אתם לא חייבים לעשות את הצעד הבא לבד.

דברו איתנו, ונשמח לעזור לכם במידע, מענה לשאלות, ופתרונות נוספים שיעזרו לכם להגדיל מכירות. ולאחר מכן? השמיים הם הגבול. בהצלחה!