קוד QR מה זה?

קוד QR (שזכה ב-2017 לשם העברי "קוֹדָר") הוא למעשה קיצור ל-Quick Response או "תגובה מהירה".

מדובר בברקוד דו ממדי שניתן לסריקה בעזרת מצלמת הסמארטפון, כדי לקבל במהירות ובקלות גישה למידע שמקושר אליו.

המידע שאליו מוביל הקוד יכול להיות טקסט, פרטי התקשרות, כתובת URL שמובילה לאתר כלשהו וכמובן גם לעמוד תשלום או לדף מכירה.

בחלק מהסמארטפונים קיימת אפשרות סריקה נוחה מובנית בעזרת "Scan QR Code", ובאחרים ניתן להוריד לצורך כך אפליקציית סריקה ייעודית.

קוד QR מפשט עבור המשתמשים ביצוע פעולות מורכבות, כמו הזנת כתובת אתר אינטרנט ארוכה או חיפוש מידע.

איך לסרוק קוד QR בקלות? אם ראיתם קוד QR ואתם מעוניינים לסרוק אותו, עברו אל אפליקציית הסריקה שלכם, כוונו את המצלמה אל הקוד הרלוונטי, סרקו אותו בלחיצה פשוטה ותועברו ישירות אל העמוד הנדרש.

כיצד צמח השימוש בקודי QR?

בסקר שנערך בקרב צרכנים אמריקאים במהלך יוני 2021 ופורסם באתר Statista, ציינו 45% מהקונים כי השתמשו בקוד QR שהיה מקושר לשיווק או צרכנות בשלושת החודשים האחרונים.

השימוש הגבוה ביותר בקודי QR היה בקרב הקבוצה הצעירה – עם נשאלים בגיל שבין 18 ל-29. עם זאת, גם ביתר הקבוצות נמצאו משתמשים רבים שסרקו קודי QR לעתים קרובות.

בנוסף, 59% מהמשיבים חזו שהם צפויים להשתמש בקודי QR באופן קבוע גם בהמשך – באמצעות סורק קוד QR שמותקן על גבי הטלפון הנייד שלהם.

סריקת קוד QR לתשלום, לקבלת מידע ולמגוון שימושים נוספים, הפכה לפופולארית במיוחד בשנים האחרונות, כשהנתונים מעידים על עלייה ניכרת סביב שנת 2020.

אחת מהסיבות הנפוצות לכך היא כמובן מגפת הקורונה.

סריקת קוד QR אפשרה לאותם המשתמשים לשלם, לנצל קופונים ואפילו לבצע פעולות יומיומיות כמו התבוננות בתפריט של מסעדה – בלי לגעת בתפריטים, לחצנים או מוצרים שנמצאים בשימוש נרחב של אחרים.

כך שהם יכלו להמשיך לבצע רכישות ומגוון פעולות נוספות, באופן הבטיחותי והנוח ביותר עבורם.

האם קודי QR ימשיכו איתנו גם הלאה?

אז האם סריקת הברקודים היא למעשה רק טרנד נקודתי שצפוי לחלוף במהרה? כיום כבר אפשר לומר שהתשובה היא שלילית.

הנתונים מראים שגם לאחר דעיכת המגפה וחזרה לשגרה מלאה, ניכר שרבים מהצרכנים סירבו לוותר על פעולת הסריקה החביבה עליהם.

הם התרגלו להסתמך על הטכנולוגיה החדשה, נהנו מדרך התשלום הידידותית שהיא הציעה ויכלו לקבל את כל המידע הנדרש להם – מבלי לבזבז זמן על חיפושים.

בין אם מדובר בסריקת תווית של בגד כדי לקבל מידע על מידות או חומרי גלם ובין אם תשלום עבור מוצר שרצו לרכוש, וכשלוקחים בחשבון גם את הירידה החדה בשימוש במזומן, קל להבין כיצד פתרונות שמאפשרים לשלם באופן מהיר וללא שטרות הופכים לדרך התשלום המועדפת על רובנו.

ומה לגבי הקונים כאן בישראל? גם אצלנו, ניכר שצרכנים אוהבים להשתמש בקודי QR למטרות שונות, בשל הנוחות הרבה שהם מעניקים.

בין אם מדובר בסריקה לצורך תשלום על נסיעה באוטובוס, ובין אם סריקת קוד QR לאפליקציית ביט כדי לשלם בלי לשמור את מספר הטלפון של בעל העסק או להקליד בכל עסקה את פרטי האשראי.

מהם השימושים הנפוצים בקוד qr?

שימושים נפוצים לקודי QR

עולם קודי ה-QR מקיף מגוון רחב מאוד של שימושים, ואלה כמה מהנפוצים ביותר שקיימים גם בישראל:

קוד QR וואטסאפ – אפליקציית וואטסאפ האהובה על כולנו מאפשרת בשנים האחרונות סריקת קוד QR במחשב, כך שתוכלו להשתמש בוואטסאפ שלכם גם מהלפטופ או המחשב הנייח.

קוד QR לחנות דיגיטלית בעלי עסקים שמנהלים חנות דיגיטלית, יכולים להוסיף קוד QR על גבי פרסומים שמקדמים אותה, כדי לעודד לקוחות לקבל מידע נוסף ולבצע רכישה.

קוד QR אוטובוס – סריקת קוד QR הגיעה בשנים האחרונות גם אל התחבורה הציבורית, כפתרון נוח שזמין למי שאין ברשותו רב קו.

חברות אוטובוס שונות מאפשרות לשלם בעבור הנסיעה באמצעות סריקת קוד QR שמופיע על גבי מדבקות שתלויות בתוך האוטובוסים.

סריקת הקוד מעבירה את הנוסע אל עמוד התשלום, ומאפשרת לו לשלם בכמה צעדים פשוטים.

קודי QR באירועים – באירועים מסוימים נשלחים אל המזמינים קודי QR בסיום התשלום, שמשמשים ככרטיסים אלקטרוניים שנסרקים בכניסה.

האפשרות הזו מבטלת את הצורך בכרטיסי נייר, ובמקביל גם מאפשר למארגני האירוע למנוע שימוש כפול באותו כרטיס.

גישה למבצעים – כדי לעודד לקוחות לסרוק את קוד ה-QR שלכם, תוכלו להפנות אותם אל עמוד שמציע קופונים, מבצעים והטבות בלעדיות.

קוד QR למזוודה – הדפסת והצמדת מדבקות הנושאות קוד QR למזוודות או לכל פריט אחר שאתם חוששים לאבד, יכולה להגדיל את הסיכוי למציאתו במידת הצורך.

מהם היתרונות של יצירת קוד QR לסריקה עבור בעלי העסקים?

בעלי עסקים רבים מחפשים אפשרויות תשלום עם קוד QR, ולא במקרה. יצירת QR קוד יכולה לשמש כמעט כל בית עסק, בכל גודל ולכל מטרה.

קודי QR מגיעים עם מגוון יתרונות, שאת חלקם ייתכן שכבר גיליתם בעצמכם, ואלה העיקריים שבהם:

ממתג את העסק כמוביל וטכנולוגי

צרכנים שנתקלים בעסק שמציע קוד QR, ימהרו לסווג אותו כעסק מתקדם שמיישם את כל הטרנדים האחרונים.

היות ולקוחות ברוב קבוצות הגיל כבר סורקים את הקודים באופן קבוע, אין ספק שתרצו להציע להם אפשרות שתמתג אתכם כמובילים ומתקדמים.

מונע הסחות דעת ובלבול

האתר שלכם הוא בעל כתובת ארוכה מדי ואתם חוששים שאיש לא יקליד אותה? אין שום בעיה.

קוד QR מאפשר לכם להפנות כל לקוח בדיוק אל המקום שתרצו שהוא יגיע אליו, ללא עיכובים מיותרים.

זאת בשונה מקישורים כלליים (כמו למשל קישור לעמוד הראשי באתר שלכם), שהם אמנם קצרים יותר אבל גם מאלצים את הגולשים לעבור כמה "תחנות" עד שיגיעו לעמוד הספציפי שחיפשו.

מעביר במהירות מהאופליין לאונליין

מפרסמים מודעה בעיתון או תולים פוסטר ברחוב? קוד QR יעזור בהפניית הקוראים לאתר שלכם.

מתאים למגוון מטרות

אתם יכולים להשתמש בו לצורך קידום עצמי, על ידי הדפסה על כרטיס הביקור או דף הפרסום שאתם תולים על לוח המודעות.

כך שמי שירצה לקבל פרטים נוספים אודות העסק, להירשם לסדנה שלכם או להגיע לאירוע שאתם מפיקים, יוכל להיחשף לכל המידע בקלות באמצעות סריקה פשוטה.

הקוד יוכל להוביל אותו לדף הנחיתה הרלוונטי, ולספק לו את המידע הנדרש בלי שיצטרך לגגל אתכם או לעבוד קשה.

יכול להשתלב בכל אירוע

מדובר בפתרון מצוין שמגדיל את הסיכוי שיצרו אתכם קשר, ולכן הוא פופולארי מאוד גם בכנסים, אירועים ומפגשים מול בעלי מקצוע אחרים וספקים.

הדפסתם פוסטר עם קוד QR? הרווחתם מתעניינים נוספים כמעט ללא מאמץ.

לקוחות פוטנציאליים יוכלו לסרוק את הקוד בסיום השיחה או אפילו במקרה שירצו לקבל מידע נוסף גם אם לא הספיקו לפנות אליכם באופן אישי במהלך האירוע.

ממלא זמן המתנה

בשונה מפעולות שלקוחות תופסים כמורכבות או מעיקות, סריקת קוד QR היא פעולה נוחה ופשוטה, שרבים נהנים ממנה.

מסיבה זו, בתי עסק רבים מציעים ללקוחות לסרוק קודי QR בזמן שהם ממתינים לקבל שירות או מוצר. בין אם מדובר על הגעת מנה במסעדה, טיפול בבקשה, החזרת פריט ועוד.

מה שאומר שתוכלו להדביק מדבקות הנושאות את הקודים שלכם לצד השולחן במסעדה, ליד הקופה בעמדת התשלום, על גבי עמדת המודיעין, על זכוכית חלון הראווה שלכם, על התפריט וכדומה.

הלקוחות ישמחו להעביר את הזמן בפעילות נוספת, ואילו אתם תזכו בתנועה לנכס הדיגיטלי שתרצו לפרסם – בלי להשקיע מאמץ נוסף.

מאפשר תשלום ללא תלות במכשיר סליקה

יתרון משמעותי נוסף קשור כמובן לנושא התשלומים.

יצירת קוד QR לתשלום מאפשרת לבעלי עסקים לקבל כסף גם ללא מכשיר סליקה, על ידי הדפסת הברקוד או הצגתו על מסך וסריקתו על ידי הלקוח.

בדיוק בגלל זה, קוד QR יכול להתאים לכל בית עסק, בכל תחום.

החל מחנות גדולה של מוצרים לבית ועד לדוכן נייד שזקוק לפתרון תשלום שישתלב בדרך שלו.

מעביר את אפשרות הבחירה ללקוח

סריקת הקוד שלכם תוביל את הלקוח לדף תשלום ייעודי, בו הוא יכול לבחור בדרך התשלום המועדפת עליו. בין אם מדובר בביט, Google Pay, Apple Pay, כרטיס אשראי וכדומה.

במילים אחרות, תוכלו להפוך את תהליך הרכישה בבית העסק שלכם לידידותי יותר, לאפשר לכל אחד לשלם בדרך המועדפת עליו, ולעשות את כל זה גם בתנאים שלכם ואפילו אם אתם בית עסק קטן שעושה את צעדיו הראשונים בתחום.

אפשרות להתאמה אישית

בשנים האחרונות ניתן גם מענה לבעלי עסקים שמעוניינים בעיצוב מסוים שמותאם לעסק שלהם, על ידי יצירת קוד QR בהתאמה אישית (קוד QR עם לוגו או בגוונים מסוימים).

אז איך ליצור קוד QR?

אם השימוש שלכם הוא לפרסום ושיווק תמצאו ברשת פתרונות שונים ליצירת קוד QR, כולל מחולל קוד QR או אתרים שמבטיחים יצירת קוד QR חינם.

חשוב כמובן לבחור בפתרון אמין ואיכותי שניתן לסמוך עליו, ולא להתפשר על תוכנות לא מוכרות שעלולות להתגלות כזדוניות.

הדבר תקף לכל שימוש ולכל צורך, על אחת כמה וכמה כשמדובר על קוד QR שמשמש את בית העסק ואמור להניע את הלקוחות שלכם לביצוע פעולה מסוימת.

קוד QR שמוביל למקום שגוי או יגרום לשיתוף מידע עם גורמים שאינם אמינים, עלול לפגוע בלקוחות ולהשפיע לרעה על התדמית של בית העסק. זהו סיכון שלא כדאי לקחת, ולכן כדאי לבחון היטב את דרך יצירת הקוד המועדפת עליכם.

אם אתם מתעניינים באפשרות של יצירת קוד QR לתשלום, שיאפשר ללקוחות לשלם לכם בלחיצת כפתור מכל מקום ובכל זמן, ל-Hyp יש את הפתרון היעיל ביותר.

ב-Hyp אנו יוצרים עבורכם ברקוד שתוכלו לשתף בעזרת לינק או להדפיסו, הברקוד ישלח ישירות לדף תשלום בו ניתן לשלם באופציה הנוחה ביותר ללקוחות שלכם אשר ישמחו לסרוק את הקוד, לעבור לעמוד התשלום וליהנות מחוויה כוללת שמייצגת אתכם באופן המתקדם, היעיל והאמין ביותר.

מוזמנים לקרוא איך זה עובד ולהצטרף: תשלום באמצעות קוד QR

בהצלחה 😊