האתגרים העיקריים סביב חיפוש פתרונות תשלום לעסקים קטנים

בעלי עסקים קטנים מעוניינים להרחיב את מעגל הלקוחות, להתנהל ביעילות ולעקוב אחרי כל מה שמתרחש בבית העסק – אפילו כשהם לא נמצאים. הבעיה היא שבבואם לחפש פתרונות מתקדמים לנקודות המכירה שלהם, כאלה שיענו על כל הפרמטרים שהזכרנו, בעלי העסק נתקלים באתגרים שמקשים על יכולת הבחירה.

מצד אחד, חשוב להם לספק לקונים חוויית לקוח מתקדמת ושירות מוקפד, שלא נופל מהסטנדרט של מתחרים גדולים מהם. מצד שני, רבים מהם נדרשים לאזן בין השאיפות שלהם לבין תקציבים מוגבלים, ולכן חייבים לוודא שהקופה תואמת גם למשאבים הפיננסיים שעומדים לרשותם.

צריך גם לזכור, שבמקרה של בחירת קופה לעסק, מחיר הוא לא הקריטריון היחיד. עסקים קטנים מתנהלים לעתים בצוות עובדים מצומצם, ולכן זקוקים לקופה שתהיה ידידותית וקלה לתפעול; כזו שלא תדרוש מהם לבזבז זמן אבל גם לא תשאיר פתח לטעויות.

שיקול נוסף שמנחה בעלי עסק קטן הוא המחשבה על המשך הדרך. מי שרוצים לרכוש קופה רושמת פשוטה או מחפשים קופה לעסק יד 2, צריכים לשאול את עצמם אם קופה בעלת פונקציות בסיסיות תוכל לשמש אותם גם במצב של התרחבות העסק – או שמא יהיה עליהם להשקיע בקניית קופה נוספת בהמשך.

ולבסוף, הם חייבים לוודא שהקופה שירכשו אכן מתאימה למאפייני העסק הספציפי שלהם. קופה ממוחשבת למינימרקט למשל, תכלול כנראה תכונות שונות מאשר קופה של מתפרה שכונתית או קופה של מכון להסרת שיער.

הקופה של יעל וצביה

יעל וצביה מתפעלות יחד דוכן למכירת מזון ביתי, אותו הן מפרסמות באינסטגרם, בקבוצות מקוונות של תושבי השכונה ובמקומון העירוני. הניחוחות והטעמים מצליחים למשוך את קהל הלקוחות הרלוונטי, הדוכן שלהן צובר פופולריות רבה בקרב השכנים באזור, ובימי שישי אפילו מגיעים אליו קונים מערים אחרות.

הבעיה היא שהקופה שרכשו השתיים בתחילת הדרך היא קופה רושמת פשוטה. קופה כזו הצליחה לספק להן מענה בחודשי הפעילות הראשונים, כשכמות הקונים והעסקאות הייתה מצומצמת יחסית, אבל כיום היא לא בהכרח משקפת את הצרכים העדכניים של העסק הצומח.

הקופה מציעה רק מספר פונקציות בסיסיות, לא תומכת בכל אמצעי התשלום, ועם הזמן צביה ויעל שמות לב לתסכול גובר מצד חלק מהלקוחות. בימים עמוסים במיוחד, שבהם מגיעים עובדים נוספים לתגבר את הפעילות במקום, נשמע שגם מבחינתם חוויית התשלום הפכה למכשול מעיק. למעשה, המורכבות הלוגיסטית היוותה גם פתח למספר טעויות לא נעימות.

צביה ויעל מעוניינות להרחיב את קו המוצרים שלהן, לעמוד בציפיות של הקונים הקיימים והחוזרים, ולספק מענה להעדפות התשלום שלהם כדי לא לאלץ אף צרכן להחזיר מוצרים למדף.

במצב כזה, מובן שהן זקוקות לקופה מתקדמת יותר. קופה שתקצר את זמני ההמתנה, תספק חוויית רכישה נעימה ומהירה יותר, ותעזור להן להישאר רלוונטיות גם בעיני לקוחות שממהרים לשלוף את הארנק הדיגיטלי. בנוסף, היות והן לא תמיד נמצאות בבית העסק עצמו, הן היו שמחות לפתרון שיעניק להן גישה לנתונים ולמידע מרחוק.

קופות בעלות מראה מיושן ועבודה איטית עלולות לפגוע בהתנהלות של העסק וברושם הכללי שהוא יוצר. עסקים קטנים נוטים לפעמים להניח שהשקעה בקופות מתקדמות היא צורך של עסקים גדולים מהם, אלא שכיום זה כבר לא המצב.

השינויים האחרונים בעולם מערכות התשלום מתייחסים גם לצרכים ולמאפיינים של עסקים קטנים, ועל ידי כך מאפשרים לכל עסק למצוא את הקופה המתאימה ביותר עבורו. ולכן גם דוכנים כמו זה של יעל וצביה, עסקים של אדם אחד וחנויות שכונתיות יכולים להתחדש בקופה מהדור הבא.

קופה לעסקים קטנים

אז איך מקבלים החלטה לגבי הקופה?

הרצון לעמוד בדרישות הלקוחות ובסטנדרטים הגבוהים שמציבות חברות ורשתות גדולות מהם, מחייב עסקים קטנים לחשוב מחדש על פתרונות התשלום שלהם. למרבה המזל, מדובר בצורך שכבר מקבל מענה, בדמות קופות ממוחשבות שמתאימות לעידן של היום, קופות שלא רק מספקות מענה בכל הנוגע לגביית התשלום אלא גם מעניקות מגוון כלים נדרשים נוספים.

אם כבר התחלתם לבחון קופות עבור העסק שלכם, ייתכן שנחשפתם לעולם שלם של מושגים חדשים כמו שרת, רישיון תוכנה ומערכת BI, כמו גם לדגמים שונים כמו קופה וריפון 5200.

כדי לעשות סדר, להימנע מהוצאות לא נחוצות ולהתחדש בקופה שתצליח לעמוד בכל הסטנדרטים שלכם, כדאי שתכירו תחילה את סוגי הקופות שמיועדות לבעלי עסקים קטנים – כולל הכלים שכל אחד מהסוגים הללו מציע.

קופה רושמת פשוטה

כשאתם חושבים על קופות רושמות קלאסיות מהעבר, זו בדיוק הקופה שאתם כנראה מעלים בדעתכם ולא במקרה. מדובר בקופה שמציעה מענה מצומצם לבתי עסק קטנים, ומאפשרת בעיקר לקבל תשלום מהלקוחות ולתת להם עודף. התפעול שלה בסיסי, אך כך גם הכלים שהיא מציעה.

קופת משקל

קופה שמיועדת לעסקים שמציעים מוצרים שנדרשים בשקילה, כמו מאפייה, מעדנייה, דוכני מזון, חנויות תבלינים וכדומה. בשנים האחרונות ניתן למצוא ברבים מבתי העסק הקטנים קופות משקל חכמות, שמשדרגות את הביצועים של קופת המשקל הסטנדרטית באמצעות מגוון כלים חדשניים.

ברשימת התכונות של קופת המשקל נמצאים בין היתר תמיכה במגוון אמצעי תשלום (מזומן, אשראי, תשלום ללא מגע, ארנקים דיגיטליים וכדומה), מדפסת מובנית ואפילו אפליקציה המאפשרת לבעלי העסק צפייה בפעילות הקופה היישר מהטלפון הנייד שלהם.

קופה ממוחשבת

העסק הקטן שלכם זקוק לקופה בעלת ביצועים גבוהים, בלי כל ההתעסקות של חומרה ושרתים? תוכלו לבחור בקופה ממוחשבת שפועלת על בסיס דפדפן אינטרנטי. קופה כזו תאפשר לכם להתחיל לעבוד בתהליך מהיר ופשוט, בלי עיכובים מיותרים.

בנוסף, קופה ממוחשבת מציעה גם אפשרויות מתקדמות אחרות, החל מניהול מבצעים ומשלוחים, דרך ניהול נוכחות עובדים ועד להוספת לקוחות אל מועדון החברים שלכם. במילים אחרות, הרבה מעבר לתשלום.

בדומה לקופות מהסעיף הקודם, גם כאן תוכלו להציע ללקוחות תמיכה בכל אמצעי התשלום, לצד תשלום מאובטח שמעניק שקט נפשי גם לקונים וגם לכם.

ומה לגבי קופה ממוחשבת בענן?

קופות הפכו למאגר מידע משמעותי שמכיל נתונים רלוונטיים עבור כל בית עסק. קופה ממוחשבת בענן היא קופה חכמה שהמידע שנצבר בה מסתנכרן ומגובה בזמן אמת, מה שמאפשר לבעל העסק להישאר רגוע בכל הנוגע לשמירה על הנתונים החשובים לו.

היות והמידע נשמר בענן, בעל העסק יכול לעקוב אחר הנתונים בקלות ובנוחות מכל מקום, ללא צורך בהימצאות פיזית בעסק.

קופה ניידת

במציאות של היום, קבלת התשלום כבר לא בהכרח מתבצעת בנקודה קבועה בחנות. חנויות פופ אפ, בעלי דוכנים, שליחים, מלצרים או נציגי שירות שמסתובבים ברחבי החנות, יכולים להצטייד בקופה ניידת שתתלווה אליהם.

מדובר במכשיר קומפקטי בגודל כף יד, שמעניק למוכר את כל הכלים לבצע מכירות במקום ומאפשר ללקוח לשלם בתהליך פשוט וידידותי. בלי להמתין בתור או להיפרד מאמצעי התשלום שלו.

חשוב להדגיש שהנוחות של קופה ניידת לא מגיעה על חשבון הביצועים שלה – עסקים שמתחדשים בקופה ניידת חכמה של CASPIT PRO למשל, יכולים להיעזר בה גם לצורך הפקת דוחות, ניהול מלאים, ניהול עובדים, גיבוי עסקאות בענן ועוד.

וכמה מילים לגבי הלוק

למרות שהתמקדנו בעיקר בביצועים של הקופות השונות, אי אפשר להתעלם גם מהמראה שלהן. מאפיין מרכזי שמשותף לכל הקופות המתקדמות הוא החשיבה על העיצוב החיצוני, מתוך הבנה שאזור הקופות בחנות, גם במקרה של חנות קטנה, הוא חלק בלתי נפרד מתעודת הזהות של העסק.

מסיבה זו, אם אתם מתכננים להתחדש בקופה כחלק מתהליך מייקאובר לעסק, תשמחו לגלות שגם עמדת התשלום יכולה להיראות אטרקטיבית ומושכת את העין. עם הקופות החדשות של היום, כבר לא צריך להתפשר על קופה במראה מגושם. תוכלו לבחור קופה בגודל קומפקטי שמשתלבת נהדר בסביבה שבה היא פועלת, בעיצוב שיעודד את הלקוחות להשלים את הרכישה.

התאמת הקופה למאפייניו הייחודיים של העסק כבר מהרגע הראשון, הן בהיבטי הנראות והן בהיבטי התפעול, תאפשר לכם לשפר את חוויית השירות ולקבל מענה גם לצרכים נוספים שלכם – כמו ניהול עובדים או מלאים. מה שאומר שתוכלו לייעל את העבודה ולחסוך זמן, שני יתרונות מרכזיים שמשמעותיים במיוחד עבור עסק קטן.

מתאימים את טכנולוגיות התשלום אליכם

פתיחת עסק חדש מחייבת את בעליו לערוך היכרות מזורזת עם מגוון רחב של מונחים וכלים חדשים. כדי לאפשר ללקוחות להשלים עסקה, תידרשו להבחין בין קופות רושמות לממוחשבות, ללמוד על ארנקים סלולריים ולהפוך למומחים בשירותי טרנזקציות.

עבור בעלי עסק קטן, שנדרשים לבצע באופן אישי מגוון פעולות בבת אחת, מדובר באתגר לא פשוט שעלול להפוך את מלאכת בחירת הקופה הבאה למורכבת מהמצופה. בדיוק בשביל זה, אנחנו ב-Hyp כאן בשבילכם.

בזכות ההתמחות של Hyp בעולם פתרונות התשלום, תוכלו לקצר את הדרך אל מערכת התשלומים המתאימה ביותר עבור העסק שלכם.

נציגי השירות של Hyp עוזרים לעסקים, חברות וארגונים לשדרג את פתרונות התשלום שלהם, בין אם מדובר ברשת גדולה או בפיצרייה משפחתית. אז גם אם העסק שלכם עושה את צעדיו הראשונים ואתם עדיין לא בטוחים "מי נגד מי", הגעתם למקום הנכון.

לקוחות Hyp יכולים לבחור קופה מבין מגוון דגמים של קופות מתקדמות, חדשניות, יעילות וחכמות, שמציעות פתרונות שונים לעסקים שרוצים להתקדם אל השלב הבא. החל מתמיכה בכל אמצעי התשלום, דרך גיבוי עסקאות בענן ועד לגישה נוחה לכל הנתונים בכל רגע.

בין אם אתם מתעדכנים מהבית או מחופשה בחו"ל. ובגלל שאנחנו מאמינים בשידוכים מדויקים במיוחד גם עבור עסקים קטנים, תוכלו לקבל מאיתנו פגישת אפיון מקצועי ללא עלות – לצורך התאמת מערכת התשלום המושלמת עבור העסק שלכם, במחיר משתלם.

אז אם אתם עדיין מתלבטים בין כמה אפשרויות ולא בטוחים באיזו קופה לבחור, השאירו פרטים ונשמח לעזור בכל שאלה.