איזה כרטיס אשראי הכי כדאי ושאלות נוספות שמעסיקות צרכנים

כרטיסי אשראי מציעים למחזיקים בהם מגוון רחב של יתרונות, שרובם מוכרים לנו היטב.

הם מעניקים הטבות מתחלפות, מקלים על תהליך התשלום ומאפשרים לעקוב אחר עסקאות בצורה נוחה ובאופן מרוכז, וגם במקרים לא נעימים של אובדן כרטיס האשראי או גניבה שלו, הצרכנים יכולים להישאר רגועים על ידי ביטול כרטיס אשראי או חסימת כרטיס אשראי בכמה פעולות פשוטות.

אם בעבר השימוש בכרטיסי אשראי נתפס עדיין כמאתגר עבור חלק מהלקוחות, בדגש על קהל יעד מבוגר או על בני נוער, כיום כולנו מבינים מניסיון איך עובד כרטיס אשראי, איך מזמינים כרטיס אשראי או מה זה כרטיס אשראי חוץ בנקאי.

למעשה, מאחר שקיימים סוגי כרטיסי אשראי רבים כל כך, נדמה שההתלבטות היחידה שעומדת בפני הצרכנים היא איך לבחור כרטיס אשראי משתלם.

לשאלה איזה כרטיס אשראי הכי טוב אין כמובן תשובה חד משמעית, מאחר שלכל לקוח מאפיינים שונים והעדפות אישיות משלו.

בדיוק בגלל זה, כל צרכן צריך לבדוק ולהחליט איזה כרטיס אשראי הכי משתלם עבורו, להזמין אותו ולהתחיל להרוויח נקודות, הנחות או הטבות.

בין אם מדובר על הזמנת כרטיס אשראי חוץ בנקאי; כרטיסי אשראי לעסקים; כרטיס לחיילים ומשרתי מילואים (כרטיס אשראי בהצדעה, כרטיס אשראי חבר); כרטיסים שמעניקים הטבות ללקוחות של רשת מסוימת (כמו למשל כרטיס אשראי שופרסל או כרטיס אשראי לייף סטייל); וכמובן גם כרטיסים לאוכלוסיות שונות (כולל כרטיס אשראי נטען לילדים ובני נוער).

באילו עסקים בוחרים לקוחות לשלם באמצעות כרטיסי אשראי?

הזמנת כרטיס אשראי חדש הפכה לפעולה שגרתית, ורבים מהצרכנים הישראלים מחזיקים בארנק שלהם ביותר מכרטיס אחד.

איפה הם משתמשים באותם הכרטיסים? נדמה שהתשובה היא "איפה לא". עסקאות באמצעות כרטיסי אשראי מתבצעות כמעט בכל תחום, וההיקף שלהן ממשיך לעלות מדי שנה.

יש לזכור בהקשר הזה שכחלק מההתמודדות עם מגפת הקורונה, צרכנים רבים בחרו לעבור לרכישות מרחוק ולכן שלפו את כרטיסי האשראי שלהם בתדירות גבוהה מהרגיל.

כתוצאה מכך, גם עסקים שעדיין לא הייתה להם נוכחות דיגיטלית בחרו להתרחב בהקשר הזה, וכחלק מהתהליך החלו להציע גם פתרונות סליקת אשראי חדשים.

נתוני הלמ"ס בנוגע לרכישות בכרטיסי אשראי של לקוחות פרטיים לשנת 2022, מאמתים את המגמה שהזכרנו.

סיכום השנה מציג עלייה של 5.9% בסך הרכישות באמצעות כרטיסי אשראי בישראל, בהמשך לעלייה של 14.9% בשנת 2021 שהושפעה מהשלכות הקורונה.

העלייה ברכישות מתבטאת בתחומים רבים, החל ממזון ומשקאות (עלייה של 5.1%), דרך מוצרים ושירותים אחרים כמו מחשבים, ספרים, ציוד ושירותי רפואה (עלייה של 4.8%) ועד למוצרי תעשייה (עלייה של 2.1%).

רוצים להציע גם ללקוחות שלכם לשלם בכרטיס אשראי?

אם התשובה היא חיובית, הגיע הזמן להפוך את המטרה לתוכנית פעולה.

נקדים ונאמר שחלק מבעלי העסקים עדיין מתלבטים לגבי פתיחת מסוף אשראי בחנות או סליקת אשראי אונליין, מאחר שמדובר בפעולות שעשויות להיתפס כתהליך ארוך ומורכב, ואכן, בעבר עולם התשלומים סיפק אתגרים מסוימים לבעלי עסקים, בדגש על עסקים קטנים או כאלה שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום.

כדי ליהנות מהיכולת לסלוק באמצעות כרטיס אשראי, נדרשו המעוניינים בכך לבצע מגוון פעולות מול גורמים שונים – תוך עבודה מול מספר מערכות וניסיון לשלוט בתהליכים רבים בעת ובעונה אחת.

השלב הראשון כלל פתיחת חשבון סולק בחברת אשראי רלוונטית, ולאחר מכן תשלום עמלות חודשיות בעבור השירות; בשלב הבא היה עליהם למצוא קופה ומסוף תשלומים שמתאימים למאפייני העסק; בהמשך היו צריכים לחשוב על פתרון נוח ויעיל בכל הקשור להנפקת קבלות וחשבוניות; וכל זה עוד לפני שדיברנו על שילוב ערוצי המכירה השונים.

רק בסיום כל השלבים העיקריים שמנינו, אפשר היה להתחיל לחשוב על יציאה לדרך וקבלת תשלום מלקוחות.

נשמע לכם כמו תהליך מורכב מדי? רבים מבעלי העסקים יסכימו אתכם. אלה כמה מהאתגרים העיקריים שליוו את השלבים שהזכרנו:

גובה העמלות שהועברו לחברות האשראי – סוגיית העמלות הגבוהות מול חברות האשראי היוותה מכשול בפני חלק מהעסקים, והשפיעה על כדאיות התהליך מבחינתם.

בחירת סולק אשראי – עד לשנים האחרונות, תשלום בכרטיס אשראי בחנות פיזית כלל "גיהוץ" של הכרטיס או הזנת הפרטים שלו באופן ידני.

כיום לעומת זאת, בעל עסק נדרש גם להתייחס לפרמטרים חדישים נוספים ופתרונות תשלומים כמו ארנק סלולרי (Apple Pay, Google Pay), תשלום ללא מגע באמצעות טכנולוגיית NFC וכמובן גם סליקה באמצעות הקשת קוד סודי.

מי שאינו מגיע עם הרקע הנדרש עלול להתקשות בבחירת הדגם המתאים ביותר לעסק שלו, שיענה על כל הצרכים ויתייחס לכל הפרמטרים.

סליקה אונליין ומכירות ברשת – עסקים שמעוניינים לאפשר ללקוחותיהם לבצע רכישות ולשלם באמצעות כרטיס אשראי מרחוק, נדרשים להתייחס למגוון נושאים חדשים כמו דפי סליקה, דפי מכירה והוצאת קבלות דיגיטליות.

פתרונות תשלום

אז מה עושים? מקצרים את הדרך לקופה עם סל הפתרונות של Hyp

כבעלי עסקים, אתם ודאי ניצבים בפני רשימת מטלות ארוכה ברמה היומיומית, והצורך להתמודד עם מטלות נוספות הוא אף פעם לא דברים שמצפים לו.

בדיוק בגלל זה, רצינו לספר לכם שכיום כבר לא חייבים לעבור את כל התהליך שהזכרנו, ואפשר לקבל תשלומים (גם בכרטיסי אשראי) בדרך קלה יותר.

עם Hyp תוכלו לקבל מענה כולל לכל סוגיה שקשורה בתשלומים עם אשראי, בין אם יש לכם חנות דיגיטלית או פיזית.

בנוסף, בעזרת הכלים המתקדמים של Hyp כבר אין צורך לעבוד מול כמה מערכות, וניתן לסלוק ולהנפיק קבלות במערכת אחת באופן יעיל ומהיר יותר.

ומה לגבי מכשירי הסליקה עצמם? גם בשביל זה אנחנו כאן. כחלק מסל השירותים הרחב של Hyp לעסקים, תוכלו להיחשף למגוון פתרונות תשלום חדשניים, כולל מכשירי סליקה מהדגמים המובילים ביותר – וכמובן גם לקבל מידע והמלצות לגבי הפתרון האופטימלי ביותר לאופי העסק שלכם.

במילים אחרות, הרבה יותר קל לעשות את הצעד הראשון וליהנות מתהליך מכירה ידידותי ומתקדם.

פתיחת מסוף אשראי בחנות פיזית

הלקוחות מגיעים לקופה, מזמינים חשבון בסיום ארוחה או מעוניינים לבצע את תהליך הרכישה כולו מול איש המכירות שלכם.

בחירת סולק אשראי מתאים תעזור להעניק חוויית תשלום מתקדמת ומהירה לכל לקוח, ללא קשר לסוג העסק, ותאפשר גם לעובדים שלכם להציע שירות נוח ויעיל מתמיד.

אלו כמה מהפרמטרים העיקריים שכדאי לבחון טרם בחירת המסוף שתשתמשו בו:

הרגלי התשלום של הלקוחות שלכם

או במילים אחרות, איך הלקוחות מעדיפים לשלם? האם הם ניגשים לקופה או מחכים שייגשו אליהם?

מסוף סליקה נייד למשל, הוא פתרון מעולה למפעילי דוכנים, סוכני שטח, שליחים, מסעדות שמציעות שירות תשלום בשולחן מבלי להיפרד מכרטיס האשראי, וכמו כן גם אנשי מכירות שזקוקים לסולק אשראי שיהיה תמיד בסביבה.

מדובר בסולק אשראי קומפקטי שתומך בכל אמצעי התשלום, ומתאים לנשיאה צמודה בסביבת העבודה.

המכשיר מגיע עם ממשק נוח ותצוגה מוארת, ומאפשר לנהל את העסק מכל מקום. פתרון מעולה שיכול להחליף או להשלים את הקופות המסורתיות.

התאמה לאמצעי התשלום

אין דבר מבאס יותר מאשר לבחור פריטים, להגיע לקופה ולגלות שאינכם יכולים לשלם בה מסיבה טכנית שקשורה לתמיכה באמצעי התשלום.

כדי להימנע מהבעיה, כדאי לשים לב האם דגם מסוף האשראי שאתם מעוניינים בו מכבד את כל כרטיסי האשראי. האם הוא תומך גם בארנקים דיגיטליים וכדומה?

פונקציות נוספות

אילו פתרונות ויישומים עסקיים נוספים מציע המכשיר? תוכלו למצוא סולקים שמאפשרים לא רק לשלם בכרטיס אשראי אלא תומכים גם במועדון לקוחות, מאפשרים להעביר כרטיסי עובד ועוד.

הכול בהתאם לצרכים ולהעדפות של בית העסק הספציפי.

סליקת אשראי מחנות אונליין

עם Hyp קבלת תשלום מלקוחות באופן מקוון יכולה להפוך לנוחה במיוחד, בתהליך הצטרפות פשוט, ידידותי וחסכוני בזמן.

יש לכם חנות Shopify? תוכלו ליהנות מחיבור סליקה עם חברת האשראי בתהליך מהיר במיוחד. החיבור יכול להתבצע תוך דקות מרגע פתיחת מסוף אשראי, ומיד לאחר מכן תוכלו לקבל את התשלום הראשון שלכם.

לאחר כל ביצוע תשלום, תופק חשבונית הכוללת את פרטי העסק שלכם באופן אוטומטי, עם מערכת חשבוניות שמתממשקת לחנות בתהליך פשוט וידידותי.

הפתרון הזה מתאים לעסקים שמוכרים בארץ וגם לכאלה שפונים אל חו"ל. אז אם העסק שלכם רוצה לצמוח, זה בדיוק הפתרון שלכם. ואגב, Hyp מציעה תוספי סליקה גם לאתרי Wix, וורדפרס ועוד.

סליקת אשראי לנותני שירות

ומה לגבי תשלום באמצעות כרטיס אשראי לעצמאים שמספקים שירות? לא שכחנו אתכם.

למעשה, לעתים נותני השירות שמקבלים תשלום רק לאחר ביצוע העבודה, מוצאים את עצמם מבזבזים זמן רב ומשקיעים משאבים מיוחדים בכל הקשור לנושא הגבייה.

על ידי מתן האפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי, תוכלו להקל על הלקוחות, לייעל את הגבייה ולקבל את הכסף שלכם בצורה מהירה יותר – גם מרחוק. בלי להמתין להעברה בנקאית, לאסוף צ'קים וכדומה.

רוצים לאפשר ללקוחות לשלם באופן עצמאי, בלי לספק פרטי אשראי? עם Hyp תוכלו לשלוח להם דרישת תשלום בוואטסאפ, עם קישור לתשלום והפקת קבלה שתישלח אליהם למייל באופן אוטומטי.

ועוד כמה מילים לפני ששולפים כרטיס אשראי

כמו שאפשר להבין, רוב הלקוחות מתייחסים אל תשלום באמצעות כרטיס אשראי בתור הבחירה המועדפת, האינטואיטיבית והנוחה ביותר.

עסקים רבים תומכים בתשלום באשראי במטרה להקל על הלקוחות, לקצר עבורם תהליכים ולעודד אותם לבצע רכישות חוזרות.

בין אם מדובר בעסקים הפועלים במרכזי קניות, בדוכנים ניידים או בחנויות דיגיטליות.

היכולת לקבל תשלומים בכרטיס אשראי בעסק עוזרת לעסקים מכל הבחינות. החל ממעקב נוח אחר הכנסות, דרך יתרון משמעותי על פני מתחרים (שעדיין לא מציעים תשלום בכרטיס אשראי, לא חבל?) ועד ליכולת לבצע עסקים עם לקוחות חדשים – מכל מקום, ובכל שעה.

אם גם אתם רוצים לספק ללקוחות שלכם חוויית תשלום שמותאמת למציאות של היום, עכשיו זו ההזדמנות לעשות את הצעד הראשון בדרך למכירה מוצלחת. במערכת ידידותית ומקצועית, בתהליך מהיר, בטוח ובמקום אחד.