סליקת אשראי לעסקים קטנים
אז אם בעבר בעלי עסקים רבים לא ידעו מה זה סליקה ואילו יתרונות היא מציעה, כיום כבר אין ספק שהמצב שונה. נתונים עדכניים בנוגע להרגלי הצריכה של ישראלים ממשיכים להציג עלייה ברכישות בכרטיסי אשראי, גם בניכוי תקופות בעלות מאפיינים מיוחדים כמו השפעות עונתיות או חגים.
כדי לא לאבד את אותם הצרכנים שמעדיפים לשלם בכרטיס אשראי, גם עסקים קטנים נדרשים לכבד אמצעי תשלום מתקדמים – ממש כמו הרשתות הגדולות.
סליקת כרטיסי אשראי הפכה לחלק כמעט בלתי נפרד מתהליך התשלום בעסק הקטן הממוצע. ובכל זאת, כשמסתכלים על מה שקורה מאחורי הקלעים, ניכר כי סליקת אשראי מעלה עדיין התלבטויות רבות אצל חלק מבעלי העסקים – הן בהיבטים התפעוליים והן בקשר לעלות.
עסק קטן שרוצה להיות ערוך לכל הפתעה ולהתנהל בצורה נכונה לאורך זמן, נדרש להיצמד לתקציב, להשוות מחירים ולחפש פתרונות שיעזרו להתייעל מבלי לפגוע בתוצאות. מסיבה זו, עוד לפני התחברות לסליקה אינטרנטית, או במקרים מסוימים אף רכישת מסוף סליקה או מכשיר סליקה מחיר הוא נושא שעולה על הפרק.
בסעיפים הבאים נציג את המאפיינים שמשפיעים על נושא המחיר, את השינויים שנכנסו לתחום בשנים האחרונות ואת הדרכים בהן ניתן למצוא את מסלול הסליקה המשתלם ביותר עבור העסק שלכם.
מה משפיע על עלויות סליקה לעסקים קטנים?
ראשית כל, בואו נדבר על עמלת סליקה. מה זה עמלת סליקה ומדוע יש לשלם אותה? עמלת סליקה היא אחוז מסוים מכל עסקה, אותו נדרשים לשלם עסקים המבצעים עסקאות אשראי.
הסיבה לכך קשורה לעובדה שתהליכי סליקה אמנם הביאו עמם שלל יתרונות, אך במקביל גם אתגרים וסיכונים פוטנציאליים חדשים, כולל ניסיונות ביצוע עסקאות מכרטיסי אשראי גנובים, העברת עסקה ללא כיסוי ועוד.
כדי לצמצם את התופעות הלא נעימות הללו, כל סליקה מחויבת במעבר תהליך במסגרתו נבדקים פרטי הכרטיס בצורה מדוקדקת, ובמקרה של עסקה בעייתית מוצעים לבית העסק פתרונות שונים.
העמלה המשולמת היא למעשה תשלום בגין התהליך הזה.
גובה העמלה מושפע ממאפיינים מסוימים, בניהם סוג מסלול הסליקה בו נמצא העסק והיקף העסקאות המבוצעות על ידו. כך, ארגונים ובתי עסק שמבצעים כמות עסקאות חודשית בהיקף גבוה, עשויים לשלם עמלת סליקה מופחתת בהשוואה לעסקים שמבצעים כמות עסקאות קטנה.
אבל מה קורה אם אתם עסק קטן שלא צפוי לבצע כמות עסקאות גדולה, ונדרשים בכל זאת לשלם עמלת סליקה גבוהה שהופכת את התהליך כולו לפחות משתלם?
בעבר, הנתון הזה היווה מכשול עבור עסקים בעלי היקף עסקאות מצומצם, חלקם אף העדיפו לוותר לחלוטין על פתרונות סליקה לעסקים, זאת בכדי להימנע מהתשלום הגבוה שנלווה אל סליקת אשראי לעוסק פטור או מורשה עם היקף פעילות קטן.
במה שונה המצב כיום?
טרם כניסתן של חברות סליקה ומאגדים לתחום, כדי להכניס פתרונות סליקה לעסק הייתם נדרשים לפנות אל אחת מבין מספר חברות אשראי הפועלות בישראל ולהיעזר בשירותיה העסקיים (מקס עסקים, לאומי קארד עסקים, ויזה עסקים וכדומה).
מה שאומר שגם בדיון סביב עמלת סליקה ישראכרט, max עסקים או ויזה היו הכתובת. הבעיה היא שרוב החברות גבו עמלת מינימום, מה שהפך למכשול עבור עסקים קטנים בעלי היקף סליקה מצומצם. בנוסף, גם גובה העמלות שהוצע להם היה פחות אטרקטיבי.
כיום לעומת זאת, ניתן לבצע את התהליך גם באמצעות פנייה אל חברת סליקה או מאגד סליקה. קיימות מספר חברות סליקה בישראל, בהן כמובן חברת Hyp, אשר מספקת לא רק שירותי סליקה ספציפיים, אלא את כל פתרונות התשלום המתקדמים ביותר (כולל סליקה אינטרנטית, סליקה בטלפון, אפליקציית תשלום, תשלום באמצעות QR, לינק לתשלום, ואפילו קופות חכמות ומסופי סליקה) במקום אחד, ובנוסף חברות סליקה נוספות כמו משולם פתרונות תשלום, קארדקום סליקה, גמא ואיזיקארד.
במסגרת התאמת פתרונות סליקה לעסקים קטנים, חברות הסליקה מציעות מבחר מסלולי סליקה לבחירה – כך שכל בעל עסק יכול להצטרף אל המסלול המתאים ביותר (והמשתלם ביותר) לצרכים שלו.
עם Hyp לדוגמה, עסקים יכולים לפתוח חשבון במהירות ולבחור באחד מבין מספר מסלולי סליקה עם עמלה אטרקטיבית מבין כמה אפשרויות רלוונטיות; או להצטרף אל מסלול ייעודי לאתרי מסחר שכולל גם תוסף סליקה, עלות הקמה מוזלת ואפשרות לבחירת עמלת סליקה מבין המסלולים השונים.
סליקה לעסקים קטנים – לא רק פתרון אחד
מעוניינים להתחיל למכור באתר העסק, לסלוק בעמדת התשלום שבחנות או אולי להציע אפשרויות סליקת אשראי דרך הטלפון? עמלת הסליקה, כמו שהזכרנו, היא שיקול משמעותי בכל אחד מהמקרים הללו.
עם זאת, כדי להגיע אל השורה התחתונה ולהחליט באיזה פתרון סליקה להשתמש ולאיזה סולק אשראי לפנות, כדאי להתייחס גם לפרמטרים נוספים, כולל פתרונות שיכולים לשדרג את חוויית התשלום ללקוחות שלכם.
פתרונות תשלום כמו כפתורי תשלום באתר, קישורים לתשלום שנשלחים ישירות ללקוחות, או סריקת קוד QR, הופכים את תהליך התשלום לא רק לפשוט יותר עבור הלקוחות, אלא גם למהיר ואינטואיטיבי. הלקוחות מצפים לחוויית תשלום שתהיה קלה ונגישה – ופתרונות תשלום כאלו מאפשרים לעסקים לעמוד בציפיות.
הפתרונות לא רק משפרים את חוויית המשתמש, אלא גם עוזרים לנהל את העסק בצורה יעילה יותר ולחסוך זמן יקר. בין אם מדובר על עסק קטן שמתחיל את דרכו או עסק שמחפש להתייעל, בחירה בפתרון הנכון יכולה לעשות את כל ההבדל.
מתכננים להתרחב?
רוב העסקים הקטנים אמנם יכולים להסתפק בפתרונות סליקה אונליין, אבל אם אתם מתכננים לפתוח דוכן או חנות בקרוב, הנה כמה מילים במיוחד בשבילכם:
פתיחת עסק פיזי מחייבת בחירה בציוד נלווה רלוונטי, בהתאם לעמדת התשלום ולתהליך שתרצו לשלב בעסק.
אם מדובר בעמדת מכירות בחנות למשל, תזדקקו לקופה שונה מאשר כזו שתשרת דוכן נייד שפועל כל שבוע ממקום אחר. אגב, גם במקרה של עמדה קבועה, אם יש לכם חנות בגדים רוב הסיכויים שעמדת התשלום תהיה שונה מזו של המיני-מרקט הצמוד אליכם.
לכך צריך להוסיף את העובדה שהקופות של היום מציעות הרבה מעבר לפעולות הבסיסיות של הקופה הרושמת הקלאסית. חלקן מתאימות גם לניהול עובדים, בקרת מלאים ואפילו קבלת מידע משמעותי בנוגע לשעות השיא של העסק ולמוצרים הפופולריים ביותר.
הקופה המתאימה יכולה לחסוך לבעלי עסק קטן זמן רב, לעזור להם להתייעל ולהפוך לכלי שימושי להגדלת מכירות. אלא שכדי לחסוך כסף ולהימנע מתשלומים מיותרים על קופה שלא באמת תשמש אתכם, מומלץ לחשוב פעמיים לפני בחירת הקופה הבאה שלכם.
שימו לב שאתם בוחרים קופה נוחה וידידותית לשימוש, כזו שתקל על עבודת העובדים ותסייע לצמצם טעויות אנוש, וודאו שיש לכם כתובת לשאלות במידת הצורך.
לסיום, אי אפשר שלא להתייחס לפן של הונאות והכחשות עסקה, בין אם אתם רוצים לסלוק בחנות פיזית או בחנות מקוונת. בחירה בפתרון סליקה שלא עומד בתקני האבטחה הנדרשים, יכולה להתגלות כטעות שתעלה לכם לא מעט כסף.
בהקשר הזה, כדאי להכיר מספר פיתוחים טכנולוגיים שמציעים סליקה בטוחה ואימות מוגבר, והופכים את התשלום מרחוק לבטיחותי יותר עבור כל המעורבים.

5 דרכים לצמצם עלויות סליקה לעסקים קטנים
ניהול עסק קטן כבר כולל לא מעט אתגרים – אז למה לא להקל על עצמכם היכן שאפשר? בין אם אתם בעיצומו של חיפוש אחר פתרונות סליקה משתלמים או רק מתחילים להכיר את עולם התשלומים, יש לא מעט דרכים לחסוך בעלויות סליקה, ובמקביל לוודא שהסליקה בעסק שלכם תהיה אפקטיבית ומותאמת לצרכים שלכם.
אז איך עושים את זה נכון? קבלו את חמש הדרכים שיעזרו לכם לחסוך כסף ולשמור יותר רווחים בכיס.
העמקת ההיכרות עם עקרונות יסוד
כמו שבטח נוכחתם לגלות, סליקה אכן יכולה להישמע כמו שפה זרה. בדיוק בגלל זה, לפני שאתם מקבלים החלטות לגבי פתרונות סליקה לעסקים קטנים, עשו קצת שיעורי בית. בתור התחלה חשוב ללמוד מה זה סליקת אשראי ואילו פתרונות סליקת אשראי לעסקים יכולים להתאים לעסק שלכם.
הבלוג של Hyp הוא נקודת פתיחה מועילה, עם מבחר מאמרים (ממש כמו זה שאתם קוראים עכשיו), וטיפים שיהפכו את הכניסה לעולם התשלומים לנוחה יותר.
יצירת רשימת צרכים
כבעלי עסק קטן, ייתכן מאוד שאתם לא צריכים מערכת סליקה מורכבת או מכשיר סליקה יקר, כלומר יש לכם את האפשרות לחסוך באופן חכם ומחושב. זה הזמן למפות את הצרכים שלכם, בהתבסס על שיקולים אישיים, צרכי העסק והעדפות התשלום של הלקוחות.
בעלי אתר אינטרנט או חנות דיגיטלית יצטרכו פתרונות סליקה באינטרנט; מנהלי מסעדה עשויים לבחור מסופון אשראי שמתממשק עם הקופה ומאפשר ללקוחות לשלם בשולחן; ואילו בעלי דוכן קטן שפעיל בעיקר באירועים, יוכלו ליהנות משימוש במכשיר סליקה נייד, או אפילו מאפשרות סליקה מהנייד (כלומר לחייב את הלקוחות ישירות מהסמארטפון שלכם. כן, יש דבר כזה!)
בחירת חברת סליקה מומלצת
כלקוחות, רובנו נבצע השוואת כרטיסי אשראי לפני שנבחר את הכרטיס הבא, ונחפש דרכים לצמצם דמי כרטיס אשראי. כבעלי עסק, חשוב שתבצעו את אותו התהליך גם לפני הכנסת פתרון סליקה חדש לעסק שלכם.
צרו רשימת חברות סליקה רלוונטיות עבורכם, עברו על מסלולי העמלות שכל אחת מציעה, קראו חוות דעת ושוחחו עם נציגי השירות. זכרו את מה שנשמע אולי מובן מאליו, אבל רבים מאיתנו שוכחים ברגע האמת – גם הזמן שלכם שווה כסף.
על מנת לצמצם התעסקויות עתידיות, בחרו חברת סליקה שנותנת מענה מקיף לכל אספקט בתהליך, מציעה שירות ידידותי ונוח, ויכולה ללוות אתכם לאורך כל התהליך, החל מההתלבטות הראשונית ועד להטמעת הפתרונות בבית העסק עצמו.
ואם אתם בעלי עסק שמתכננים לפתוח עסק פיזי בקרוב? זה בדיוק המקום לבחור חברת סליקה שמעניקה ליווי מלא בתהליך בחירת הקופה האופטימלית עבורכם.
לקוחות Hyp לדוגמה, יכולים לקבל סיוע צמוד, מענה על שאלות ומתן פתרונות מקיפים לכל רכיב מעולמות ה-Payments. כולל אפשרות לבחור באחת (או יותר) מבין הקופות המתקדמות מבית כספיט.
קבלת פתרון מקיף, בכתובת אחת
בעלי עסקים קטנים לוקחים תחת אחריותם האישית אינספור מטלות, ולכן זקוקים במיוחד לכל פתרון שיכול לקצר עבורם תהליכים.
בחירת קופה לעסק, הצטרפות לשירותי סליקה מתקדמים, חיבור לחנות אינטרנטית וניהול העסק במערכת ידידותית, אלו תהליכים שעלולים לגזול משאבים ולהאריך את הדרך שלכם לעסקה הבאה, בייחוד אם צריך להיות בקשר עם מספר גורמים שונים במקביל, ולתאם את העבודה מול כל אחד מהם בנפרד.
גם בהקשר הזה, חברת סליקה כמו Hyp יכולה להתגלות בתור פתרון נוח. עם Hyp תקבלו מענה מקיף לכל נושא, כולל רכישת מכשיר סליקה לעסק, יצירת חיבור אשראי, פתיחת דף מכירה ואפילו מענה לנושא של חשבוניות דיגיטליות.
בנוסף, ב-Hyp מוצעים ללקוחות מבחר פתרונות סליקה מתקדמים, כולל תשלום באמצעות קישור שנשלח ישירות אל הלקוח, ואפילו קוד QR שמעביר את הלקוחות אל עמוד השלמת העסקה.
כך גם עסקים קטנים שרוצים להתחיל לסלוק אבל נמצאים תמיד בתנועה, יכולים למצוא דרך יעילה לכבד כרטיסי אשראי.
מעקב צמוד, גם אחרי הסליקה עצמה
אם חשבתם שהשלמת העסקה היא השלב האחרון בדרך, חשבו שנית. בעלי עסקים שרוצים להתייעל ולהימנע מהוצאות מיותרות, צריכים לא רק לגבות תשלומים אלא גם לעקוב אחר העסקאות שבוצעו, לעבור על המסמכים הרלוונטיים ולדעת מה קורה בעסק בכל רגע נתון.
בגלל שלא תמיד קל לעשות את כל זה, במיוחד כשמדובר בעסק קטן, מומלץ לחפש פתרונות שמרכזים את כל המידע הנדרש בצורה נוחה לצפייה.
אפליקציית Hyp, האפליקציה המתקדמת שלנו, עושה בדיוק את זה (וגם הרבה יותר). עם אפשרות לגביית תשלומים, הפקת המסמכים הנדרשים ויכולת לצפות בכל הנתונים ישירות מהסמארטפון. כדי שתוכלו להתחיל לסלוק באופן יעיל, נוח ומשתלם במיוחד.
לסיכום
עכשיו כשאתם מכירים את כל ההיבטים של סליקת אשראי לעסקים קטנים, ואת הדרכים שיכולות לעזור לכם לצמצם עלויות סליקה, תוכלו להיערך טוב יותר לתהליך ולהתאים את הפתרונות הנכונים לעסק שלכם.
חשוב לזכור – בין אם אתם מחפשים פתרון לעמדת מכירה בחנות, לדוכן נייד או לחנות דיגיטלית, בצעו סקר שוק והשוו בין חברות סליקה שונות. חפשו פתרונות שמציעים לכם גמישות, בטיחות ושירות מותאם אישית, ובעיקר – שמתחברים לצרכים הייחודיים שלכם.
ואם אתם עדיין מתלבטים? אנחנו כאן כדי לייעץ, לעזור ולספק לכם את כל הכלים והפתרונות שיעזרו לכם לנהל את העסק בצורה פשוטה, משתלמת ונוחה יותר, כך שתוכלו להתמקד במה שבאמת חשוב – העסק שלכם.