מה זה סליקה?

סליקה היא תהליך שמאפשר להעביר תשלום מהלקוח אל בית העסק, ללא שימוש במזומן. סליקה יכולה להתבצע באמצעות קופה פיזית, מסוף אשראי בבית העסק, עמוד תשלום בחנות מקוונת, דף מכירה, אפליקציה ייעודית ועוד.

לקוחות שמשלמים בחנות למשל, יצמידו את כרטיס האשראי שלהם אל המסוף, פרטי הכרטיס ייבדקו דרך שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), לאחר האימות תתקבל הודעת אישור, ורק בסיומה הם יחויבו בעבור העסקה. במקרה של עסקים שפועלים אונליין, סליקה תתבצע דרך טופס תשלום מאובטח, אך גם במקרה הזה יידרש אימות פרטי כרטיס האשראי בתהליך דומה.

מה תפקידה של מערכת סליקת אשראי בסיפור?

מערכת סליקת כרטיסי אשראי היא הכלי שמאפשר לעסקים לקבל תשלום באופן מאובטח ודיגיטלי. המערכת כוללת את התוכנה שבה מוזנים פרטי האשראי, היא אחראית על שליחת המידע לגורמים הרלוונטיים, אימות פרטי העסקה והצגת ההודעה בדבר אישור או סירוב החיוב.

במילים אחרות, מערכות סליקה לכרטיסי אשראי קובעות איך העסקה מוצגת וכיצד היא מתבצעת, ולכן הן משפיעות במידה רבה על מסע הלקוח עד לביצוע התשלום, בהיבט הוויזואלי וגם בפן הטכני.

למה חשוב לבחור נכון?

הלקוח הממוצע לא יגלה סלחנות כלפי טעויות, עיכובים או שיבושים בשלבי הסליקה, ויצפה לסטנדרטים גבוהים גם מעסקים קטנים. בדיוק בגלל זה, בין אם אתם מחפשים פתרונות סליקת אשראי לעוסק פטור או עוסק זעיר ובין אם לעוסק מורשה או לחברה בע"מ, מומלץ שלא להתפשר על התוצאות.

מערכת סליקת כרטיסי אשראי מאובטחת ויעילה מאפשרת להשלים את העסקה במהירות, ומשפיעה לחיוב על הרושם שיוצר בית העסק בעיני הקונים. לקוח ששילם בלי להסתבך, להתעכב או להתבלבל, הוא לקוח שיחזור אליכם גם בפעם הבאה, וזה בדיוק מה שאתם מחפשים.

בואו נדבר על הפרטים הקטנים

נאמר שאתם מחפשים מערכת סליקה לאתר האינטרנט שלכם. הבחירה שתבצעו תשפיע על תהליך התשלום בכמה היבטים משמעותיים:

הנראות

בהיבט הוויזואלי, המערכת אחראית לאופן שבו עמוד התשלום נראה.

האם הוא משדר מראה אמין, האם כל השדות להזנת פרטי הכרטיס מוצגים בצורה ברורה, והאם התצוגה נראית במיטבה בכל סוגי המכשירים, כולל במובייל?

ההיבט הטכני

כל עיכוב בטעינת מידע עלול להוביל לנטישת סל הקניות, לכן זמן תגובה מהיר הוא קריטי בתהליכי סליקה.

מעבר לכך, חשוב להתייחס גם לשליחת המידע באופן מוצפן ומאובטח, ולתוספת של כלים כמו אימות מוגבר שמיועד להילחם בהונאות וגניבת פרטים.

מערכות איכותיות יספקו גם הסבר ללקוח במקרה שהוא טעה בהזנת הפרטים, על מנת לאפשר לו לתקן ולנסות שנית במקום לוותר על הקנייה.

ובעצם, לקוחות יאהבו את תהליך הסליקה שלכם אם:

1. הם לא צריכים לחכות – לקוחות שנדרשים לחכות בקופה בגלל מערכת סליקה איטית, או להמתין לעמוד תשלום שמסרב להיטען באתר, יתקשו לדרג את חוויית הקנייה בציון גבוה.

2. המערכת תומכת בכל אמצעי התשלום – הלקוחות של היום משלמים במגוון דרכים, כולל הצמדת כרטיס האשראי או שימוש בארנק הדיגיטלי. אם אין באפשרותם לשלם בדרך המועדפת עליהם, הם עלולים לוותר על העסקה.

3. כל השלבים מוצגים בבירור – הלקוחות מבינים בדיוק מה צריך לעשות, מקבלים תגובה מידית לכל פעולה, ויודעים בוודאות אם העסקה הצליחה או נכשלה.

4. הם מרגישים שהם נמצאים בידיים טובות – מסך התשלום נראה מקצועי, אמין ומאובטח. התהליך כולו מתבצע במהירות וללא תקלות, הוא לא נתקע באמצע והלקוחות מסיימים אותו בתחושה טובה. אימות מוגבר (3DS) למשל, מאפשר להם להשלים את העסקה רק לאחר הזנת קוד שנשלח אליהם בהודעת SMS, כדי להפחית מקרי התחזות והונאת אשראי, ובמקביל לחזק את תחושת הביטחון שלהם.

5. הם לא תלויים בסוג המכשיר – טופס התשלום באתר מותאם לכל מכשיר, בין אם הלקוחות משלמים מהלפטופ או מהסמארטפון שלהם.

6. לא צריך לנחש מה השורה התחתונה – אישור העסקה מוצג בצורה ברורה, הלקוחות מקבלים קבלה או אישור הזמנה, ומוחזרים לעמוד שמסכם או מסיים עבורם את התהליך.

7. המערכת מתכתבת עם יתר הכלים בהצלחה – יש ללקוחות תחושה ש"הכל מתקתק".
איך זה בא לידי ביטוי? מסוף האשראי בחנות מגיב במהירות, ובאונליין עמוד התשלום מציג הודעת אישור, החשבונית הדיגיטלית נשלחת מיד בסיום ביצוע העסקה וכדומה.

איך מוצאים מערכת סליקה מושלמת?

תחום הסליקה מתחדש ומשתדרג ללא הפסקה, באופן שמאפשר לעסקים בכל גודל להתחבר אל פתרונות הסליקה המתאימים ביותר עבורם. בין אם הם מוכרים אונליין או בחנות פיזית, ממקום קבוע או מדוכן זמני, מהמשרד או מבית הלקוח.

בשנים האחרונות, עסקים שמעוניינים להתחיל לסלוק כבר לא צריכים לפנות באופן עצמאי לחברת האשראי או לחברת מכשירי הסליקה. במקום זה, הם יכולים למצוא חברת סליקה מומלצת שתרכז עבורם את כל הפעילות המורכבת הזו.

חברת הסליקה מספקת לעסקים את הכלים הנדרשים לצורך גביית התשלום, כולל אפליקציה, מסוף תשלום, חשבוניות אונליין וכדומה. ברבים מהמקרים חברות סליקה פועלות עם מערכות סליקה מסוימות, ולכן מציעות לעסקים מעטפת כוללת שמערכת הסליקה כבר מובנית בה.

אחד מהיתרונות המשמעותיים בעבודה מול גורם מאגד הוא הסנכרון בין כל הכלים. כך למשל, אם יש לכם חנות מקוונת, תוכלו ליהנות מתיאום בין מערכת הסליקה שלכם לבין תוכנת החשבוניות הדיגיטליות שמציעה חברת הסליקה.

המשמעות היא שבכל פעם שלקוח יבצע קנייה באתר שלכם, תישלח אליו חשבונית דיגיטלית באופן אוטומטי מבלי שתצטרכו לעשות דבר. מדובר בדרך נוספת לספק ללקוחות שלכם חוויית שירות אופטימלית, וזה בדיוק מה שאנחנו ב-Hyp מתמקדים בו ברמה היומיומית.

Hyp נולדה מתוך מיזוג של ארבע החברות המובילות בתחום פתרונות התשלום בישראל (איזיקאונט, קרדיט גארד, כספיט ויעד שריג), וכך יכולה להעניק ללקוחותיה את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, בכתובת אחת.

החל מניהול חשבוניות, דרך פתרונות סליקה וקופות (ממוחשבות או רושמות), ועד לאפשרויות מתקדמות לסליקה סלולרית – מערכת סליקת האשראי מבית Hyp תומכת בכל פתרונות הסליקה החדשים, כולל סליקה באמצעות קוד QR וגם סליקת אשראי בנייד.

קבלת תשלום דרך הנייד, בין אם באמצעות אפליקציות או לינק לתשלום, מחייבת חיבור למערכת סליקה מתקדמת. מערכת כזו אחראית על בדיקת פרטי כרטיס האשראי ותקינותו, שליחת הבקשה לאישור והעברת התשלום אל העסק באופן בטוח.

מסיבה זו, כשמשלבים פתרון סליקה חדש בפעילות העסקית, בחירת מערכת סליקה אמינה ומאובטחת היא חלק בלתי נפרד מהדרך.

הלקוחות שלכם נמצאים גם בחו"ל? עם Hyp, גם אם החנות המקוונת שלכם נמצאת באתרי המסחר שכולם מכירים היטב, אתם לא צריכים לחפש מערכת סליקה באופן עצמאי. תוספי הסליקה של Hyp תומכים גם בחיובים באתרים כמו Shopify ו-Wix.

ומה לגבי האבטחה? עמידה בדרישות האבטחה של תקן אבטחת המידע PCI היא תנאי סף לקבלת אישור לסליקת כרטיסים מחברות האשראי. מערכת הסליקה האינטרנטית מבית Hyp עומדת בתקני האבטחה המחמירים ביותר, כולל הסמכה לתקן אבטחת המידע PCI משנת 2009 ועד היום.

אבטחת מידע תקן PCI

איך אפשר לחסוך זמן וכסף כשבוחרים מערכת סליקת אשראי?

עסקים שרוצים להתחיל לסלוק נדרשים לעתים לנווט בין מבחר הוצאות, שכל אחת מהן משפיעה על האטרקטיביות של התהליך כולו.

מרכיבי ההוצאות משתנים בהתאם לסוג העסק ולפעילותו, ויכולים לכלול עלויות של רכישת מסוף סליקה, תוכנה וציוד קופה, דמי שימוש חודשיים, עמלות סליקה ועוד. זו בדיוק הסיבה שבמקרה של סליקת אשראי לעסקים קטנים מחיר יכול להתגלות כפקטור משמעותי.

בעלי עסקים רבים אכן מחפשים פתרונות סליקת אשראי ללא תשלום חודשי או בחשבון מופחת, וחשוב לדעת שישנן דרכים להתייעל ולחסוך בהיבט הזה:

בחרו במסלול הסליקה המתאים לעסק שלכם

חלק מחברות הסליקה מציעות מסלולי סליקה שונים, על מנת לאפשר לכל בעל עסק לבחור במסלול הרלוונטי למאפייניו ולהיקף הסליקה הצפוי מבחינתו. ב- Hyp העלות הינה חודשית, וכפופה למסלול הסליקה שתבחרו.

עברו לאפליקציה

אפליקציית הסליקה של Hyp היא הדרך הנוחה ביותר לעקוב אחרי כל מה שקורה בעסק שלכם, כדי לחסוך זמן, להפחית טעויות וגם לסלוק מהנייד בקלות. בעזרתה תוכלו להפוך את הסמארטפון שלכם למכשיר סליקה יעיל ומתקדם, שמותאם גם לתשלום מרחוק וגם ללקוחות שרוכשים פנים מול פנים.

הציבו את הבטיחות בראש סדר העדיפויות

גניבת פרטי אשראי והכחשות עסקה עלולות לעלות ביוקר, לא רק ללקוחות אלא גם לעסקים עצמם.

נוסף לאימות המוגבר (3D Secure) שכבר הצגנו ומתאים לעסקים שפועלים באונליין, קיימים גם פתרונות שמגנים עליכם בעסק הפיזי. אחד המרכזיים שבהם הוא שימוש במסופי EMV, שמאפשרים לכם להגן על עצמכם ועל הלקוחות שלכם ברכישות פנים מול פנים.

מסופי אשראי EMV מהווים חלק מהתשתית שמחוברת אל מערכת סליקת אשראי, במטרה לבצע אימות מתקדם של פרטי כרטיס האשראי. הם מבוססים על טכנולוגיה המאפשרת להפחית מקרי הונאה על ידי בדיקת פרטי השבב שעל גבי האשראי, לצד דרישה להזין קוד סודי ברכישות שגובהן עולה על 300 ₪.

הסתכלו על הסליקה כמכלול

כדי להתייעל במקסימום ולהפחית הוצאות, מבלי להתפשר על חוויית השירות והתשלום שהלקוחות חווים (או על הנוחות שלכם), לא מספיק להתמקד רק בגורם אחד בתהליך הסליקה. חשוב להתחיל ממיפוי של צרכי העסק שלכם ולהבין אילו פתרונות סליקה וכלים באמת נחוצים לפעילותו. מתלבטים איך לעשות את זה נכון? מוזמנים להתייעץ איתנו.

לסיכום

מערכת סליקת אשראי אמנם פועלת "מאחורי הקלעים" של תהליך הסליקה, אך מדובר בטכנולוגיה שממלאת תפקיד מרכזי וחיוני, ובלעדיה פשוט לא ניתן להשלים עסקה.

החדשות הטובות הן שאם אתם עובדים מול חברת סליקה, מערכת הסליקה תהיה לרוב חלק מסל השירותים שיוצע לכם, ולכן אין צורך שתחפשו פתרונות נוספים באופן עצמאי.

בחירה בחברת סליקה מתקדמת ומנוסה, שפועלת עם תשתית סליקת אשראי מאובטחת, היא כל מה שנחוץ כדי לשלב פתרונות סליקה חדשים בבית העסק, בלי לחשוב פעמיים.

מעוניינים לעשות את הצעד הבא? אחרי שלמדתם מה זה סליקת אשראי, הגיע הזמן להיכרות עם מערכת הסליקה של Hyp ועם שאר הכלים שלקוחות (וגם עסקים) אוהבים במיוחד.

אתם מוזמנים למלא פרטים בטופס שבתחתית העמוד, ונחזור אליכם בהקדם עם פתרונות חכמים, מתקדמים ואיכותיים שמותאמים אישית לעסק שלכם.