מה זה מערכת CRM?
מערכת CRM לעסק מיועדת לעזור לבעלי עסקים לנהל את ההתקשרויות עם לקוחות, בין אם מדובר בלקוחות קיימים או במתעניינים.
עסקים נוטים להשתמש במערכת CRM עבור מגוון נושאים, בניהם צפייה בפניות, שמירת פרטי התקשרות של לקוחות, תיעוד התקשרויות עם לקוחות, ניהול לידים של לקוחות פוטנציאליים, ריכוז נושאי שירות לקוחות, עיון בנתונים ובדוחות הנוגעים למכירות ולשירות ועוד.
במילים אחרות, מערכת CRM יכולה לייעל ולמקסם את כל הפעילות העסקית הקשורה ללקוחות, כולל איסוף מידע לגביהם, ניהולו ושימורו להמשך.
מה כוללת מערכת CRM?
אחד מהשימושים הנפוצים במערכות CRM הוא כאמור ניהול לקוחות יעיל יותר. מערכת CRM לניהול לקוחות מעניקה לבעלי העסקים את היכולת לקבל גישה למידע הקשור ללקוחות באופן מרוכז ויעיל. החל מפרטי ההתקשרות איתם, דרך האופן בו הם מגיבים לקמפיינים ועד לפרטים בנוגע לרכישות עבר שלהם.
המידע הזה עוזר לעסק להבין מהם הצרכים וההעדפות של כל לקוח, על מנת לשפר את חוויית השירות מולו ולייעל את המכירות.
גם שימור לקוחות עם מערכת CRM הופך ליעיל, פשוט ואפקטיבי יותר.
ומה לגבי מתעניינים? תוכלו לשלב בעסק מערכת CRM לניהול לידים, ולהיעזר במידע שאוספת מערכת CRM לניתוח פניות שהגיעו אל בית העסק.
מהצד השני, בעלי עסקים רבים נעזרים בכלים של מערכת CRM לניהול צוותי מכירות. הם יכולים לעקוב באמצעות המערכת אחר תהליכי המכירה, להשוות ביצועים של חברי צוות, להבין אם חלוקת המשימות מתבצעת באופן מיטבי ולשדרג את תהליכי העבודה.
ניתן גם להיעזר ביכולות של מערכת CRM לניהול משימות, כדי לא לפספס אף הזדמנות חדשה.
אפשרות נוספת היא לבחור מערכת CRM לניהול פעילות הדיגיטל שלכם, כולל שליחת מיילים ללקוחות, ניהול קמפיינים ומעקב אחרי פניות שמגיעות דרך האתר העסקי.
מה ההבדל בין CRM ל-ERP?
ייתכן מאוד ששמעתם את שני השמות, אך מדובר במערכות בעלות פונקציות שונות. כמו שציינו, מערכת CRM שמה את הדגש על הקשר עם הלקוח, כאשר הפוקוס הוא על השיווק והגדלת המכירות.
מערכת ERP (או Enterprise Resource Planning) לעומת זאת, מנהלת את התהליכים התוך-ארגוניים, החל מהפיננסים, דרך הלוגיסטיקה ועד למשאבי האנוש.
מערכת CRM לעסקים: למי זה מתאים?
יתרונות מערכת CRM הם רבים, החל מחיסכון זמן יקר לעובדים, דרך הגדלת המכירות בזכות היכולת לעקוב ביעילות אחרי פניות ולידים, ועד לשדרוג השירות הכולל.
כל אלה מובילים בתורם לשיפור החוויה הכוללת שמוענקת ללקוחות, מה שעשוי להפוך אותם ללקוחות חוזרים ולכאלה שממליצים על העסק לחברים ובני משפחה.
בשורה התחתונה, מדובר בכלי הכרחי לתהליך הגדילה העסקית, כמו גם לניהול יומיומי יעיל של מטלות משמעותיות.
זו בדיוק הסיבה שמערכות CRM משתלבות בתחומים וענפים רבים. תוכלו למצוא מערכת CRM לסוכני ביטוח, רואי חשבון ויועצים, לצד מערכת CRM לענף הרכב או מערכת CRM לנדל"ן.
אגב, לא מדובר בפתרון שמתאים רק לחברות וארגונים גדולים. מערכת CRM לעסקים קטנים יכולה לעזור להם לצמוח ולהרחיב את קהל הפונים, תוך שהם משפרים את הרושם הראשוני שלהם בעיני מתעניינים.
לכן במקרים רבים, הכנסת מערכת CRM לעסק קטן מתגלה כהשקעה משתלמת.
מערכת CRM חינמית – האם זה מספיק?
כמה עולה מערכת CRM? בדומה לכלים עסקיים רבים אחרים, גם עלות מערכת CRM עשויה להשתנות בהתאם לתכונות שהיא מציעה.
חלק מהעסקים חושבים על בניית מערכת CRM מותאמת אישית, ואילו אחרים מחפשים מערכת CRM זולה בעלת מאפיינים בסיסיים.
מערכת CRM חינם או בעלות מופחתת, מגיעה כמובן עם מגבלות שונות הנוגעות לאוטומציות, לאיכות הדוחות ולכמות המשתמשים.
כך שאם הגעתם למסקנה שאתם רוצים להרחיב את סל הפתרונות הרלוונטי ולהתאים אותו למאפייני העסק שלכם, ייתכן שתרצו לבחון אפשרויות מתקדמות יותר שכוללות דוחות מעמיקים, גישה לכמות משתמשים גדולה וכמובן גם יכולת התממשקות עם מערכות נוספות.

מה כדאי לדעת על התממשקות מערכות CRM עם כלים נוספים?
במציאות בה עסקים עובדים מול מערכות שונות מדי יום, הם נדרשים לפתוח מספר תוכנות במקביל ולנסות לאחד כמויות מידע אדירות במסך אחד. התממשקות בין מערכות מאפשרת ליצור חיבור בין כמה כלים שונים, במטרה להציג את המידע במקום אחד בצורה נוחה.
מערכת ניהול החשבוניות של Hyp למשל, יכולה להתממשק למערכות CRM חיצוניות באמצעות Webhook, כך שלאחר כל יצירת מסמך המידע הרלוונטי נשלח ישירות למערכת CRM. זאת על מנת לספק לעסקים את התמונה המלאה ולחסוך להם זמן יקר.
התממשקות בין שני הכלים מאפשרת לקבל בבת אחת פרטים רלוונטיים: מצד אחד את פרטי הלקוח והיסטוריית הרכישות שלו, ומצד שני את המידע המלא לגבי התשלומים שלו.
תוכלו להימנע מלהזין את אותם הפרטים פעמיים בכל מערכת, לעקוב בקלות אחר איחורים בתשלום, ולשלוח ללקוחות חשבונית או קבלה באופן אוטומטי במידת הצורך. כך למעשה אתם חוסכים זמן לנציגי המכירות ולנציגי השירות, מקצרים תהליכים ויכולים להפחית טעויות.
ואם נחזור לעסק של נעמה ויעל, ההתממשקות עוזרת להן לצפות בתמונה המלאה באותו מסך. הן יכולות לדעת מיד אילו לקוחות שילמו, מה הם קנו, מה כללה ההתנהלות מולם ואם יש פעולות נוספות שמחכות לביצוע.
בחירת מערכת CRM מומלצת
איך לבחור מערכת CRM שתענה על הדרישות שלכם? החדשות הטובות הן שגם אם אין בכוונתכם לשלב מערכת CRM מותאמת אישית, תוכלו עדיין למצוא פתרון שיתאים לכל מה שהעסק שלכם צריך.
אלו השאלות שיעזרו לכם בתהליך בחירת מערכת CRM:
האם זו מערכת CRM בעברית? מערכות CRM עם ממשק בעברית יסייעו לשפר את חוויית השימוש שלכם במערכת, בנוסף תמיכה בעברית תועיל במניעת טעויות וחיסכון זמן בהתמצאות והדרכה של הצוות.
לכמה משתמשים היא מתאימה? כדאי לוודא שמערכת ה-CRM שתבחרו תתאים למספר העובדים שתרצו שיעבדו איתה, וגם שבעתיד תוכל לגדול יחד איתכם במקרה שהעסק יתרחב.
האם היא מתממשקת עם מערכות אחרות? חיבור בין מערכות שונות יכול לשפר את רמת הדיוק ולייעל את ניהול המידע.
האם המערכת מתאימה לסוג העסק שלכם? כל מערכת CRM עשויה לשים דגש על מאפיינים ייחודיים (למשל ניהול תורים של מטופלים עבור מרפאה של רופא, או ניהול נכסים עבור סוכנות תיווך).
מסיבה זו תוכלו למצוא בין היתר מערכת CRM לעורכי דין, מערכת CRM לרואי חשבון, מערכת CRM לסוכני ביטוח ועוד. עם זאת, קיימות מערכות CRM שמספקות מענה יעיל גם בלי שיהיו תלויות במקצוע ספציפי.
מה שמביא אותנו לשאלה הבאה:
מהם האתגרים שתרצו לפתור? עסקים באותו ענף יכולים להזדקק למערכות CRM מסיבות שונות. ישנם מי שמחפשים מערכת CRM לניהול צוות מכירות, בזמן שאחרים מחפשים מערכת CRM לניהול קמפיינים.
מערכות CRM שמציעות מספר כלים במקביל, מעניקות גמישות ויכולות לצמוח יחד עם העסק שלכם לאורך זמן. כך שגם אם בהמשך תחפשו מערכת CRM לצפייה בלידים למשל, תוכלו לקבל פתרון באותה הכתובת.
לקוחות Hyp? ניהול קשרי לקוחות מעולם לא היה נוח כל כך
אם גם אתם זקוקים לכלים מתקדמים שעוזרים לנהל לקוחות, לשלוח להם דרישות תשלום מרחוק, להפיק חשבוניות בקליק ולנהל מוצרים, תשמחו לגלות שעם אפליקציית Hyp כל הפתרונות מחכים לכם בכתובת אחת. אפליקציית התשלומים של Hyp כוללת ממשק ניהול מתקדם, שמאפשר לכם בין היתר:
– לנהל לקוחות ולעדכן את פרטיהם. תוכלו לצפות ברשימת הלקוחות שלכם, להוסיף אליה לקוחות חדשים ולערוך את הפרטים של לקוחות קיימים.
– לצפות בעסקאות שבוצעו, בחשבוניות שהופקו ובלינקים לתשלום בסטטוס של המתנה. כדי שלא תפספסו את מה שחשוב לדעת, ותוכלו לקבל גישה לכל המידע מכל מקום.
– לצפות בדוחות שיעזרו לכם לעשות סדר וללמוד עוד על הקונים שלכם. רוצים לקבל מידע לגבי העדפות התשלום של הלקוחות? תוכלו לצפות בגרף שמציג את כמות העסקאות, בחלוקה לפי אמצעי התשלום השונים.
– לשלוח דרישות תשלום מרחוק, באופן הכי ידידותי ונוח, גם עבורכם וגם עבור הלקוחות שלכם.
– לנהל, לערוך ולמחוק מוצרים ושירותים בלחיצת כפתור. לכל פריט תוכלו להוסיף מחיר קבוע ומק"ט, ובנוסף תוכלו להוסיף הנחות ומבצעים במקרה הצורך.
הכלים הללו הם רק חלק מסל הפתרונות המקיף לבעלי עסקים מבית Hyp. דרך האפליקציה ניתן גם לקבל תשלומים בכל אמצעי התשלום המועדפים על לקוחות (כרטיסי אשראי, Bit, ארנק דיגיטלי וסריקת קוד QR), לצד יצירה ומשלוח מהירים של חשבוניות דיגיטליות (ללקוחות שהצטרפו לשירות החשבוניות הדיגיטליות של Hyp). כאן נמצא המדריך המלא עם כל מה שכדאי לדעת על האפליקציה.
זקוקים לכלים מתקדמים לניהול ובקרה על העסקאות בעסק? הכירו את מערכת הקונסול של Hyp, שתספק את כל הסיוע הנדרש לכם. המערכת משדרגת את הבקרה על העסקאות והתשלומים, ועוזרת לקבל תמונת מצב עדכנית על ההיבטים הפיננסיים בעסק באמצעות כלים ודוחות מותאמים אישית.
לסיכום
אחרי שלמדתם מהי מערכת CRM וכיצד היא עוזרת לנהל לקוחות באופן יעיל וחסכוני בזמן, זה בדיוק השלב ליישם את היתרונות שלה גם בעסק שלכם.
בין אם מדובר בעסק קטן כמו זה של נעמה ויעל, ובין אם בעסק גדול יותר, עם Hyp תוכלו ליהנות מפתרונות חכמים, מתקדמים וידידותיים לשימוש, שיעזרו לכם לייעל קשרי לקוחות, לנהל תשלומים וחשבוניות, לדעת מה קורה בעסק ולהישאר תמיד מעודכנים במה שחשוב, בכתובת אחת.
עדיין לא הצטרפתם לאפליקציית Hyp? לחצו כאן ותתחילו לנהל את העסק מכל מקום.