הדרך לעסקה הראשונה – מאיפה מתחילים?

המונח "סליקה" מתאר תהליך במסגרתו מועבר תשלום בין הלקוח לבית העסק.

סליקת כרטיס אשראי למשל, תתחיל מהעברת הכרטיס במכשיר הסליקה בבית העסק (או הזנת הפרטים שלו באופן ידני). בשלב הבא, הנתונים שייקלטו יועברו לבדיקה של שב"א, שהיא החברה האחראית על סליקת אשראי.

בתום תהליך הבדיקה ואימות הפרטים ע"י שב"א, תוצג הודעה בדבר אישור העסקה, ורק לאחר מכן הלקוח יחויב ובית העסק יזוכה.

סליקה יכולה להתבצע בטלפון (סליקה בנייד), על ידי העברת הפרטים למוכר; באמצעות קורא כרטיסים בחנות עצמה; על ידי הזנת הפרטים בדף הנחיתה או בחנות המקוונת של בית העסק (סליקה אינטרנטית); על ידי מסוף אשראי נייד; דרך אפליקציית תשלומים שמותקנת בסמארטפון ועוד.

בעבר, כדי להתחיל לסלוק עסקאות, עסקים נדרשו להתנהל מול מספר רב של גורמים (החל מחברת האשראי ועד לחברה המספקת מכשירי סליקה) ולשלם עמלות סליקה גבוהות. וכל ההתעסקות הזו היא עוד לפני שהזכרנו את הצורך להצליח לספק מענה לאתגרים חדשים, כמו מציאת מכשיר הסליקה האופטימלי לעסק, עמידה בתקני אבטחה נדרשים ועוד.

עם כניסתן של חברות סליקה לתמונה המצב השתנה, מה שאיפשר לעסקים בכל גודל ובכל שלב להתחיל לסלוק בתנאים אופטימליים.

מה זה חברת סליקה?

חברות סליקת אשראי מציעות פתרון נוח, מתקדם ומאובטח לעסקים שרוצים לסלוק בתהליך ידידותי ובעלויות משתלמות.

חברת סליקת אשראי מקשרת בין העסק לבין חברת האשראי, ומעניקה מענה לאספקטים שונים הנוגעים לתהליכי סליקה וחיוב כרטיסי אשראי – בין אם באתרי האינטרנט, בקופה בחנות, בדוכן נייד, בעמדות שירות עצמי ועוד.

איך זה בא לידי ביטוי בפועל? עסקים רבים שמעוניינים להפחית עלויות, מחפשים פתרונות סליקת אשראי ללא תשלום חודשי או בתשלום מופחת.

מסלולי הסליקה של חברות סליקה לעסקים מיועדים להתאים לכל בית עסק את הפתרון המשתלם ביותר, בהתאם למאפייניו ולצרכים שלו.

מה שאומר שגם עסקים קטנים שבעבר נאלצו להתפשר על חוויית התשלום שהם מעניקים ללקוחות (עקב העמלות הגבוהות או מורכבות התהליך, למשל) יכולים למצוא אצל חברות סליקת כרטיסי אשראי מסלול שתואם למידות שלהם.

מערכות הסליקה של החברות השונות מאפשרות לבצע את העסקאות באופן מאובטח, תוך עמידה בכל התנאים הנדרשים.

בנוסף, חלק מחברות הסליקה מציעות גם שירותים משלימים שנדרשים בעולמות התשלומים, כולל דפי מכירה ודפי תשלום לאתרים מסחריים.

לכן, מי שמחפש פתרון כולל אצל גורם אחד במטרה לחסוך עלויות וזמן על התנהלות מול גורמים שונים, יכול לקבל מענה אצל חברת סליקה לאתר האינטרנט או לחנות שלו.

היות ורבות מהעסקאות כיום מבוצעות באופן מקוון (בחנויות אינטרנטיות או דפי מכירה), קיים גם הצורך לסנכרן בין כל המרכיבים שנדרשים לצורך יצירת חוויית רכישה אונליין.

חברות סליקה באינטרנט יכולות לסייע בייעול התהליך על ידי סנכרון בין מערכת הסליקה לבין תוכנת הפקת החשבוניות הדיגיטליות. כך שלקוח שיבצע רכישה, יקבל חשבונית למייל באופן אוטומטי, מבלי שבעלי העסקים יצטרכו למלא את הפרטים, להפיק את החשבונית או בכלל לבצע אף פעולה באופן ידני.

איך מוצאים חברות סליקה מומלצות?

החיפוש אחר חברות סליקה באינטרנט יכול להישמע כמו אתגר, אבל ישנן דרכים לפשט אותו. המלצות מפה לאוזן (או מעסק לעסק) הן דרך טובה לקבל מושג ראשוני בנוגע לחברות הסליקה שתרצו לבחון מקרוב.

בשלב הבא, כאשר אתם יוצרים רשימת חברות סליקה בישראל ומציינים בה את כל חברות הסליקה הרלוונטיות עבורכם, פרמטר משמעותי שכדאי להתייחס אליו הוא הניסיון שהחברה מביאה.

תוכלו לעבור על רשימת הלקוחות הקיימים באתרי החברות השונות, ולקרוא המלצות של בעלי עסקים שכבר עובדים עמן. אחרי שאספתם מספר חברות סליקה, ישנן כמה שאלות המשך שתוכלו לשאול:

כרטיסים של אילו חברות אשראי אוכל לכבד לאחר ההצטרפות?

האם החברה תומכת בכל חברות האשראי המובילות, או שיהיו לקוחות שלא תוכלו לכבד את הכרטיסים שלהם?

אילו פתרונות ייחודיים מציעה החברה לעסק כמו שלי?

עמותה, מסעדה ורשת למכירת בגדים, הן שלוש דוגמאות לעסקים שכנראה יזדקקו לפתרונות סליקה שונים. בדקו איזה מענה חברת הסליקה מספקת לעסקים בעלי מאפיינים דומים.

אם עדיין אין לי X, מה ניתן לעשות?

נגיד שאין לכם חנות דיגיטלית, אבל אתם בכל זאת מעוניינים למכור ברשת. אילו פתרונות יכולה החברה להציע עבורכם?

ומה אם כבר יש לי X?

כיצד חברת הסליקה יכולה להשתלב בנכסים הדיגיטליים שכבר יש לכם, מבלי שתידרשו לבצע שינויים משמעותיים, ואילו תוספי סליקה היא מציעה עבורכם?

אילו כלים נוספים יכולים לשדרג את תהליך גביית התשלום או ניהול המידע?

לקוחות Hyp למשל, יכולים ליהנות מאפליקציה סליקה מתקדמת שמאפשרת להם לגבות תשלומים במבחר אמצעי תשלום, להפיק מסמכים כמו חשבוניות דיגיטליות ועוד.

מי יוכל לענות לי על שאלות המשך?

זוכרים שהדגשנו שחשוב להתייחס לסליקה כאל תהליך? זו גם הסיבה שבעלי עסקים זקוקים לליווי ושירות זמין לאורך כל הדרך, ולא רק במעמד ההצטרפות. בדקו מה חברת הסליקה מציעה בהקשרים הללו.

וכמובן – כמה זה יעלה לי?

השאלה הזו משמעותית במיוחד לבעלי עסקים שרוצים לקבל את ההחלטה המדויקת ביותר עבורם. המענה עליה מורכב מכמה פרמטרים, ובדיוק בגלל זה הקדשנו לה את הסעיף הבא.

עמלות סליקה של חברות סליקה מומלצות

השוואת עמלות סליקה, אבל לא רק: איך בוחרים חברת סליקה מומלצת שתחסוך לכם כסף?

על מנת למקסם רווחים ולקבל החלטות מתאימות בכל הנוגע לפתרונות הסליקה שלכם, תידרשו להשוות בין עמלות סליקה ומסלולי סליקה שונים, לבחור מכשירי סליקה מתאימים, להצטרף אל חברת חשבוניות דיגיטליות (במקרה של סליקה מרחוק) ועוד.

על מנת למצוא את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם, לא מספיק לחפש חברות סליקה מומלצות או להתמקד רק בביצוע השוואת עמלות סליקה. בנוסף לכך, מומלץ להשוות בין כלל התנאים המוצעים לכם במספר חברות סליקה בארץ ולהכיר לעומק את רכיבי התשלום של כל אחת מהן.

אלו חלק מהמאפיינים שכדאי להתייחס אליהם:

מסלולי הסליקה השונים

כמו שכבר הזכרנו, חברות סליקה בדרך כלל יציעו מספר מסלולי סליקה שנועדו לספק מענה לאופיו של כל עסק ולהיקף הפעילות שלו. בחירת המסלול הנכון עבור העסק שלכם תסייע לכם לחסוך זמן וכסף.

שירותים משלימים

הצטרפות אל חברת סליקה שמציעה גם שירותים משלימים הנוגעים לתהליך, יכולה להתגלות כבחירה משתלמת הן בהקשרי זמן והן בהקשרי עלויות.

תוכלו להיעזר בחברה על מנת לבחור קופה מתאימה לעסק, לקבל מידע בנוגע לאופן השילוב המתאים של המערכת בעסק שלכם, ליצור דף מכירה, לקבל גישה לנתונים העסקיים מכל מקום ועוד.

עצם היכולת לקבל מענה למגוון רחב כל כך של נושאים במקום אחד, היא לא רק נוחה יותר, אלא גם חסכונית יותר.

מתן מענה לאתגרי אבטחה

כמו שיודע כל בעל עסק שנאלץ להתמודד עם הכחשת עסקה או הונאה כלשהי, עמידה בתקני אבטחה יכולה להיות קריטית.

תהליכי סליקה מאובטחים לא רק מעניקים לבעלי העסקים ראש שקט יותר, אלא גם מגנים עליהם מפני הונאות ומפחיתים הכחשות עסקה מצד לקוחות, וכתוצאה מכך מסייעים לצמצם הפסדים כלכליים.

מחפשים חברת סליקה מומלצת שתעבוד בשבילכם? הכירו את Hyp

חברות סליקה לעסקים יכולות לפשט עבורכם תהליכים, לשדרג את חוויית התשלום ולייצר את כל התנאים הנדרשים להגדלת המכירות העתידיות.

אצלנו ב-Hyp תוכלו למצוא פתרונות תשלום חדשניים המותאמים אישית לצרכי עצמאים, עסקים קטנים וגדולים וחברות מכל סוג.

פתרונות התשלום שלנו מספקים תהליך סליקה יעיל, חדשני וגם ידידותי למשתמש, בין אם מדובר בעסק בתחילת דרכו, עצמאי שמעוניין לגבות כסף בצורה מתקדמת יותר או רשת גדולה בעלת מספר סניפים. אבל מה הופך את Hyp לחברת סליקה מומלצת על ידי לקוחות רבים?

מתן פתרון מקצה לקצה

זקוקים לתוסף סליקה לחנות שופיפיי, אתר וורדפרס או אתר ויקס? עם Hyp אפשר לבצע זאת בקלות.

התהליך פשוט – בוחרים בחברת האשראי המתאימה, מסוף הסליקה נפתח, החנות מתחברת וניתן להתחיל למכור!

בסיום כל רכישה תופק באופן אוטומטי חשבונית מס הנושאת את הלוגו ופרטי העסק, ותישלח מיד ללקוח, בלי שתצטרכו לעשות דבר.

פתרונות סליקה שחושבים מחוץ למכשיר

חלק מהעסקים מעוניינים בפתרון סליקה שאינו דורש להתחדש במכשיר סליקה או לפתוח חנות דיגיטלית. אלה יכולים להיות עצמאים, בעלי דוכן או מנהלי עסק שרוצים לאפשר ללקוחות לשלם בלי לגשת לקופה בעסק.

Hyp מציעה לעסקים כאלו שירות תשלום באמצעות קוד QR. כך הלקוחות יכולים לסרוק את קוד ה-QR במכשיר הטלפון האישי שלהם, לבחור כיצד לשלם ולבצע את התשלום באופן מאובטח.

ניתן להדפיס את הקוד ולהניח אותו בעמדת התשלום, או להציג אותו ללקוח ישירות מהאפליקציה של Hyp. אגב, אפליקציית התשלום שלנו מאפשרת לכבד את כל אמצעי התשלום, ללא הגבלת סכום, כך שאין מה לדאוג. בנוסף, תוכלו למצוא באפליקציית Hyp פיצ'רים נוספים כמו שליחת לינק לתשלום ללקוחות, מערכת מתקדמת לניהול העסק, הפקת חשבוניות ומסמכים דיגיטליים ועוד.

מענה לנושאי האבטחה

פתרונות הסליקה של Hyp עומדים בתקן האבטחה המחמיר בישראל (PCI LEVEL 1) ומספקים מענה אופטימלי לכל בית עסק.

עסקים שמעוניינים לקבל תשלומים אונליין, יכולים להשתמש בשירות האימות המוגבר מבית Hyp (מוכר בתור 3DS), אשר נועד להגן על העסק ולספק ללקוחות את התנאים לביצוע רכישות אונליין באופן הבטוח ביותר.

אחרי גלישה לעמוד התשלום והזנת פרטי כרטיס האשראי, הלקוח יקבל לטלפון הנייד שלו הודעת SMS עם סיסמה חד פעמית. העסקה תאושר רק לאחר שיזין את הסיסמה במקום המיועד לכך.

אפשרות להתחדש בקופה שמבינה אתכם

הקופות המתקדמות מבית Hyp מאפשרות לקבל תשלום בכל הכלים שלקוחות אוהבים, אבל זה לא הכול. תוכלו להיעזר בקופות הממוחשבות והרושמות שלנו גם כדי לנהל שעון נוכחות של עובדים, ליצור מאגר לקוחות עבור מועדון הלקוחות שלכם, לבצע בקרת מלאי ועוד מגוון רחב של פעולות שכל בית עסק זקוק להן, הכל באמצעות קופה חכמה אחת. הכי נוח שיש.

3, 2, 1 – מתחילים לסלוק!

עכשיו כשאתם יודעים מה זה סליקה, מה זה חברת סליקה ולמה חשוב לשים לב כשמחפשים חברת סליקה, תוכלו לבחור את הפתרון שמתאים בדיוק לצרכים שלכם.

זכרו שחברת הסליקה הנכונה לא רק תחסוך לכם בעלויות, אלא גם תשפר את חוויית הלקוחות ואת קלות ניהול העסק.

אז אם הלקוחות שלכם רוצים לשלם באשראי או בארנק דיגיטלי ואתם עדיין לא שם, הגיע הזמן להצטרף אל חברת סליקה מומלצת ולשדרג את הדרך בה אתם מקבלים תשלומים!

צרו איתנו קשר ממש פה למטה ונשמח לספק לכם את כל המידע כדי להזניק את העסק קדימה.