מהמיקום המדויק ביותר להצבת קופה, דרך שיטות להפחתת עומס באזור התשלום בחנות ועד לטיפים למציאת הקופה המתאימה ביותר לעסק שהקמתם.
הצטרפו אלינו לסקירה מקיפה, שלב אחרי שלב:
מהמיקום המדויק ביותר להצבת קופה, דרך שיטות להפחתת עומס באזור התשלום בחנות ועד לטיפים למציאת הקופה המתאימה ביותר לעסק שהקמתם.
הצטרפו אלינו לסקירה מקיפה, שלב אחרי שלב:
אחרי שעברו בין המדפים, ניגשו לקולבים, דפדפו או מדדו, הלקוחות שלכם מתקדמים אל הקופות וכבר נערכים לשלוף את כרטיס האשראי.
חלק מבעלי העסקים מניחים שאזור התשלום הוא נקודת עצירה מהירה שאין צורך להשקיע בה מעל ומעבר, מאחר שהקונה הפוטנציאלי כבר קיבל את ההחלטה לבצע רכישה בחנות.
אלא שבפועל, ההיפך הוא הנכון.
ראשית, מכיוון שעדיין ניתן לוותר על סל הקניות בשלב הזה, ושנית בגלל שחוויית תשלום שלילית תשפיע על האופן שבו הלקוחות יתייחסו לעסק שלכם בעתיד.
מה שאומר שגם אם הפעם הם יצאו עם שקית קניות מלאה, ייתכן שהם לא ימהרו לחזור.
חשיבה ותכנון מקדים של כל אלמנט באזור הקופות, יכולות ליצור סביבת המתנה נעימה יותר – ועל ידי כך להגדיל את הסיכוי שהלקוחות יסיימו את הרכישה בתחושה טובה.
איך בוחרים עמדת קופה לחנות, מה ההבדל בין קופה רושמת לעסק לבין קופה ממוחשבת ואיך להתמודד ביעילות עם תופעת נטישת הסלים רגע לפני התשלום? על כל זה נדבר בסעיפים הבאים.
בחירת האזור שיהפוך לנקודת התשלום בחנות עשויה לעצב את תהליך הרכישה העתידי של הלקוחות שלכם.
כך שאם עדיין לא החלטתם איפה למקם את הקופות, מדובר בהחלטה משמעותית שכדאי לתת עליה את הדעת.
ברבים מהמחקרים שעוסקים בהתנהגות צרכנית, נמצא כי לקוחות נוטים לפנות ימינה עם כניסתם לחנות – ולכן ההמלצה היא להעביר אותם מסלול מעגלי שהולך נגד כיוון השעון.
במילים אחרות, הסחורה החדשה שתרצו שהם יכירו תוצג בכניסה מצד ימין, כדי שלא יפספסו אותה.
ה"בסט סלרס" או אזור המבצעים שעבורו מגיעים רבים מהלקוחות, ימתינו להם בהמשך.
במקרה מהסוג שהצגנו, דלפק קופה לחנות צריך להיות מוצב בצדה השמאלי של החנות או לחילופין בחלקה האחורי, כך שניתן יהיה להגיע אליו אחרי השלמת סיבוב שלם בחנות או לפחות חצי ממנו.
אם תציבו שולחן קופה לחנות מימין לדלת הכניסה, אתם עשויים לגרום לחלק מהלקוחות לעצור בו כבר ברגע שחצו את הדלת – במטרה לשאול שאלה או לקבל עזרה.
עצירה מהירה שכזו עשויה למנוע מהם להשלים את השיטוט, ועל ידי כך לגרום להם לפספס חלק מהמוצרים שלכם. לא חבל?
אמנם לא ערכנו סקר בנושא, ובכל זאת נצא מנקודת הנחה שרוב הלקוחות לא אוהבים לעמוד בתור.
הם יעדיפו לקצר את משך ההמתנה לקופה פנויה למינימום הנדרש, ולמהר לעבור לעיסוקים מהנים יותר.
למעשה, תור ארוך מדי עלול להבריח לקוחות מתלבטים או כאלה שקצרים בזמן, אפילו אם הם כבר בחרו פריט שהיו רוצים לרכוש.
בדיוק בגלל זה, המטרה של כל בעל עסק היא לייעל ולהנעים את תהליך התשלום עד כמה שניתן.
איך עושים את זה?
תכננו את עמדת התשלום מתוך התחשבות בנוחות של כל המעורבים.
עובדים בחנות בגדים למשל, זקוקים לאזור קיפול נוח וגישה נוחה לכל פריט שנכלל בשרשרת התשלום, החל מהקופה ועד לשקיות.
בהיעדר מרחב מספק, הם ייאלצו להמתין שהאזור הקיים יתפנה או שעובד אחר יזוז, מה שיאריך גם את זמן ההמתנה של הלקוחות שעומדים בתור.
הצרכנים מצד שני, ישמחו לאזור תשלום מרווח ומסודר שלוקח בחשבון את הנוחות שלהם, ויעדיפו כמובן לוותר על צפיפות ודוחק.
מוצרים קטנים שיחכו ללקוחות בסביבת התשלום יכולים לעזור להסיח את דעתם במהלך ההמתנה, וכמובן גם לסייע לכם להגדיל מכירות.
מומלץ לשלב בעמדה הזו פריטים קומפקטיים ונחוצים, שלקוחות לא תמיד חושבים לקנות אבל שמחים לגלות בדרך לקופה.
בחנות בגדים למשל, אלה יהיו בדרך כלל גרביים, פריטי הלבשה תחתונה או אקססוריז לשיער.
בזמן ההמתנה לקופה במכולת, תמצאו מסטיקים וחטיפים וכדומה.
בחירת קופה לעסק יכולה להשפיע על ההספק של הקופאים, על אורך התור ועל תחושתם הכללית של הקונים.
אם הקופה שלכם איטית מדי, מאתגרת לתפעול או שאינה תומכת בכל אמצעי התשלום המתקדמים שאהובים על צרכנים, תתקשו לספק ללקוחות שלכם חוויית קנייה מהירה ונוחה.
למרבה הצער, בעלי חנויות לא תמיד יודעים לאילו קופה הם זקוקים ולכן עלולים לקבל בחירה שאינה מתאימה לאופי העסק שלהם.
אתם מחפשים קופה לחנות בגדים אופנתית, קופה לפיצרייה או קופה לחנות ירקות? יש לכם חנות גדולה בקניון או דוכן שעובר מדי שבוע ממקום למקום? כל אחד מהפרמטרים הללו ישפיע על אופן התשלום בעסק, ובהתאם לכך על פתרונות התשלום והסליקה שתזדקקו להם.
חשוב לזכור שבמציאות של היום, קופה לעסק יכולה לבצע מגוון רחב של פעולות רלוונטיות, בהן ניהול מלאי וניהול עובדים.
בחירה בקופה המתאימה למאפייני העסק יכולה לייעל את העבודה, לחסוך זמן יקר ולפתוח עבורכם הזדמנויות שטרם חשבתם עליהן.
כדי לקבל את הבחירה המתאימה, תצטרכו להכיר את ההבדלים בין סוגי הקופות העיקריות שמוצעות לבעלי חנויות.
כאשר אנחנו חושבים על קופה בסיסית לחנות, רובנו מתכוונים אל קופה רושמת פשוטה "של פעם".
קופה רושמת כזו כוללת בדרך כלל מגירה לאחסון כסף ומאפשרת לקבל תשלומים ולהנפיק חשבוניות.
למרות שבעבר היא הייתה בשימוש תכוף ברוב החנויות, כיום רוב בעלי העסקים זקוקים לקופות שמציעות פתרונות מתקדמים יותר ואכן, קופות רושמות עברו אדפטציה כך שיותאמו לצורכי העסקים החדשים.
אחת מהדוגמאות הבולטות בהקשר הזה, שרלוונטית עבור מי שמחפש קופה רושמת לחנות ירקות, מעדניה, מאפיה, דוכני מזון וכדומה, היא קופת משקל חכמה.
מדובר במשקל בעל תוכנת קופה רושמת מאובטחת, שתומכת בכל אמצעי התשלום – כולל תשלום ללא מגע באמצעות כרטיסי אשראי.
בעלי העסק יכולים לצפות בפעילות הקופה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית למובייל, במטרה לקבל מידע הנוגע לנתוני המכירות, מצב המלאים וכדומה.
קופות ממוחשבות יכולות לפעול על בסיס דפדפן אינטרנטי, כך שאתם לא זקוקים לחומרה או שרתים.
הן כוללות פתרונות מתקדמים חדשים שנחוצים לרבים מקרב בעל העסקים, במטרה לשדרג את חוויית התשלום לשלב הבא.
קופה ממוחשבת מציעה לא רק קבלת תשלום וניהול מלאים אלא גם אפשרות לנהל מבצעים, משלוחים, מכירות עובדים, קטלוגים רשתיים ועוד.
יתרון משמעותי נוסף שלהן קשור ליכולת להתאים אותן אל סוג העסק – מתוך כוונה לספק לכל בעל חנות פתרון תשלום אופטימלי.
בנוסף, קופה ממוחשבת יכולה גם להעניק מענה מיטבי לבעלי חנויות שמפעילים מועדון לקוחות.
כך שאם אתם מציעים ללקוחותיכם מבצעים והטבות מיוחדות ורוצים לעודד אותם לחזור אליכם גם בהמשך, תשמחו להיעזר ביתרונות הקופה החדשה שלכם.
הקופה יכולה לכלול את פרטי הלקוחות שחברים במועדון, כדי לאפשר למוכרים שלכם לצרף חברים חדשים ולזהות חברים קיימים שמגיעים לבצע רכישה חוזרת.
כמו כן, קופה ממוחשבת תוכל לספק להם מידע הנוגע לצבירת הנקודות, לנהל מבצעים שמיועדים לחברי מועדון וכדומה.
אז אם חשבתם שקופות מיועדות אך ורק לצורך תשלום בסיום קנייה, תשמחו לגלות שזה לא המצב.
אם בעבר צרכנים היו מוציאים מזומן או שולפים את כרטיס האשראי, בשנים האחרונות יותר ויותר קונים בוחרים להשאיר את הארנק הפיזי שלהם בבית.
במקום זה, הם מבצעים רכישות באמצעות הפריט היחיד שלא נעז לצאת בלעדיו מהבית – מכשיר הסמארטפון, שמאפשר להם לשלם בעזרת Google Pay, Apply Pay או ארנקים דיגיטליים אחרים.
מדובר במגמה הולכת ומתרחבת שלא מתוחמת אך ורק לרשתות הגדולות.
היא מסייעת לצרכנים לבצע רכישות במהירות ובאופן מאובטח, תוך שהם משאירים את אמצעי התשלום בידיים שלהם.
בעלי חנויות שחשבו שמדובר בלא יותר מאשר טרנד חולף, מבינים שהם חייבים לרענן את פתרונות הסליקה שהם מציעים ולבחור במערכת תשלום שתומכת בטכנולוגיית NFC ובתקן EMV.
מה שאומר שאם אתם לא רוצים לאבד לקוחות, כדאי שתשקלו להצטרף אליהם.
את זה שצרכנים רבים מעדיפים פתרונות תשלום ללא מגע, אתם כבר יודעים. אבל מה לגבי עמדות תשלום בשירות עצמי?
אם העסק שלכם רוצה להציע ללקוחותיו עמדות תשלום מתקדמות שתומכות בביצוע רכישה עצמית, תוכלו למצוא את פתרון התשלום המתאים ביותר בלחיצת כפתור.
עם פתרונות מתקדמים שתומכים במגוון אמצעי תשלום, כולל הארנקים הדיגיטליים שהזכרנו בסעיף הקודם, תוך עמידה בתקני האבטחה המחמירים ביותר, ממשק ידידותי ועוד.
מערכות כאלה מתאימות לעסקים שמעוניינים לספק שירותי תשלום ללא צורך בעמידה בתור או פנייה למוכר, כמו גם לעסקים שמעוניינים להציב את מערכת התשלומים במקום פתוח – בכדי לאפשר ללקוחות לבצע רכישות מסביב לשעון.
אם גם אתם חושבים להצטרף, תשמחו לגלות שקיימות מערכות שעמידות בפני אתגרי מזג האוויר ואפילו מציעות אבטחה גבוהה למניעת ונדליזם.
עד כה התייחסנו בעיקר לעסקים בעלי עמדת תשלום קבועה. אלא שיחד איתן, צריך לדבר גם על עסקים בעלי מאפיינים דינאמיים יותר. הכוונה לחנויות פופ אפ, קמעונאים, בעלי דוכנים וכדומה.
העסק שלכם נייד ואתם מחפשים קופה שתעמוד באתגר? בחרו בקופה ניידת וחדשנית שתעזור לכם לסלוק כל אמצעי תשלום ולבצע מכירות מכל מקום, כמו גם לנהל מלאי, להפיק דוחות ועוד.
אפשרות נוספת שמתאימה לבעלי דוכנים היא רכישת מסוף אשראי מהיר, שמאפשר ללקוחות לשלם בכל סוגי כרטיסי האשראי – ללא תלות בחשמל או ב-Wifi.
קופה ניידת מתאימה גם לרשתות גדולות, שרוצות לשחרר את הלקוחות במהירות ולסגור עסקאות בלי לשלוח את הרוכשים לעמוד בתור ארוך.
זהו פתרון מצוין שמאפשר ליועצי המכירות לחייב את הלקוח כבר בעמדת השירות, רגע אחרי שקיבל מענה מקצועי ובחר במוצר המתאים לו.
נוסף לחיוב, הקופה מאפשרת גם לקבל מידע אודות זמינות המוצרים, כדי שהמוכרים יוכלו לספק תשובות מידיות לכל שאלה.
אתם מחפשים קופה רושמת לחנות בגדים, קופה ממוחשבת לחנות מוצרי טבע או קופה ניידת לדוכן שנודד בין קניונים? כדאי שתכירו את ההבדלים, התכונות והפתרונות שכל דגם מציע.
בחירת קופה לחנות צריכה להתחשב בסוג העסק שלכם, בדרך בה המוכרנים שלכם עובדים, במאפייני הלקוחות וכמובן גם בציוד הנלווה, בעלויות ובדרישות מיוחדות נוספות שיש לכם.
רוצים לעשות את הצעד הראשון בדרך לרכישת קופה או שדרוג פתרונות הסליקה הקיימים? אנחנו כאן בשבילכם, בייחוד אם אתם מתקשים לקבל החלטה ורוצים להתייעץ.
השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם במידע, מענה לשאלות ואפילו בהצעה אטרקטיבית במיוחד שתעזור לכם להתקדם לקופה הבאה שלכם.