עדיין מגהצים את הכרטיס?

המונח המוכר "לגהץ את האשראי" מתאר תהליך תשלום שכבר לא נמצא בשימוש בבתי עסק רבים.

בעבר, מכשיר כרטיס אשראי לעסק נועד לאפשר גיהוץ באמצעות פס מגנטי, הקלדת הפרטים באופן ידני על ידי המוכר או ביצוע עסקה טלפונית.

למרות שרובנו היינו מורגלים לתהליך הזה, הכרנו היטב גם את הצדדים הפחות נעימים שנלוו אליו. צדדים אלו כללו בין היתר תופעה נרחבת של זיופים והונאות, כולל חתימות והעתקת פרטי כרטיסים על ידי גורמים שונים.

מדובר בבעיה נפוצה שהפכה למטרד משמעותי וסיכון פוטנציאלי עבור משתמשי הכרטיסים, כמו גם עבור בתי עסק שנדרשו לעשות את המרב על מנת לנסות ולזהות עסקאות בעייתיות.

אמצעי התשלום המתקדמים שהצטרפו לרשימה מאז, נועדו לספק מענה לשלל המורכבויות שהזכרנו, ולהעניק נוחות מקסימלית ושקט נפשי גם לקונים וגם לבעלי העסקים.

אחד מהפתרונות המרכזיים בהקשר הזה הוא סליקה עם הקשת קוד סודי, שמתבצעת באמצעות מסוף EMV.

אם כבר הספקתם לשמוע על המסוף אבל לא הייתם בטוחים על מה מדובר ואיך משלבים אותו בעמדת התשלום שלכם, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.

מה זה מסוף EMV?

הגעתם אל עמדת התשלום בסופר, ביצעתם רכישה של מספר מוצרים בסכום כולל של 320 ₪ והתבקשתם להכניס את כרטיס האשראי אל המסוף ולהזין את הקוד הסודי שלכם? ברכותינו, השתמשתם במסוף EMV.

מסוף סליקה EMV מבוסס על טכנולוגיה שמיועדת להפוך את השימוש בכרטיסי האשראי לבטוח יותר, תוך הפחתת סיכון להונאות אשראי.

המסוף נועד לקרוא את הפרטים הנמצאים על גבי שבב ה-EMV, שהוא שבב חכם שקיים על גבי כל כרטיס אשראי התומך בתשלום ללא מגע.

לקוחות שמגיעים אל מסוף אשראי EMV ומעוניינים לבצע עסקה, נדרשים להצמיד את כרטיס האשראי שלהם אל המסוף.

במקרה של רכישה בסכום של 300 ₪ ומעלה, הם יתבקשו להכניס את כרטיס האשראי אל המסוף ולהזין את הקוד הסודי שלו לצורך ביצוע העסקה. מדובר באותו קוד שמשמש לצורך משיכת מזומן מהכספומטים.

התקן פותח על ידי חברות האשראי מאסטרקארד, ויזה ו-Europay, כאשר האותיות EMV הן למעשה ראשי התיבות של שמות שלוש החברות.

מטרת הפיתוח הייתה לאבטח את הרכישות המתבצעות באמצעות כרטיסי אשראי, תוך זיהוי יעיל יותר של בעל הכרטיס, מתוך כוונה להפחית את כמות הונאות האשראי.

בסקירת מערכת הבנקאות בישראל לשנת 2021, הוגדרה הטמעת תקן EMV כקפיצת מדרגה בעולם פתרונות התשלום, וכאחת הרפורמות החשובות שנעשו בעולם התשלומים.

הסיבה לכך היא שמדובר למעשה בתשתית שאפשרה גם את כניסתם של ארנקים דיגיטליים (Google Pay, Apple Pay ואחרים) לשימוש, לצד אמצעי תשלום נוספים ללא מגע.

האם השימוש במסוף סליקה EMV הוא חובה?

החל מיולי 2022, עסקים בישראל שמקבלים תשלום באשראי מחויבים לסלוק בתקן EMV, כתנאי לקבל סיוע מצד חברות האשראי במקרה של הונאה או הכחשת עסקה שבוצעה פיזית בבית העסק.

חשוב לציין שהמעבר לשיטת הסליקה החדשה בוצע באופן הדרגתי, כאשר בשלב הראשון חויבו במעבר בתי עסק גדולים בלבד, בהמשך ההנחיות כללו את רוב בתי העסק למעט מוחרגים, ובשלב האחרון הן נגעו לכלל העסקים.

נוסף להיעדר הסיוע, בעלי עסקים שאין ברשותם מסוף אשראי אשר תומך בתקן EMV לא יכולים להשתמש בשירותים מתקדמים נוספים, כמו תשלום בטכנולוגיית NFC שהוא למעשה תשלום ללא מגע.

מהם היתרונות של EMV על פני פתרונות סליקה אחרים?

לפני כניסתם של פתרונות סליקה חדשים לשימוש, צרכנים היו מוסרים את כרטיס האשראי לידי הקופאים ולאחר מכן חותמים על גבי הקבלה שנמסרה להם. אילו יתרונות מספק מסוף EMV בהקשר הזה?

בראש ובראשונה, שיפור ברמת האבטחה

טכנולוגיית EMV מעניקה אבטחה ברמה גבוהה במיוחד, במטרה להגן על הרוכשים ועל בתי העסק מפני גניבות פרטים, זיופים וכדומה. זאת באמצעות הדרישה להקליד את הקוד הסודי, כמו גם בעזרת מנגנוני אבטחה ייחודיים נוספים שמוטמעים בשבב.

הכרטיס נשאר בידיים של הלקוחות

האם הייתם ממהרים למסור את כרטיס האשראי שלכם לאדם זר? בעבר, זה בדיוק מה שלקוחות התרגלו לעשות בהגיעם אל נקודות התשלום. כיום, כבר אין צורך להיפרד מהכרטיס ולהסתכן באובדן שלו או בהעתקת פרטים.

יתרון נוסף של היכולת להחזיק באמצעי התשלום לאורך כל תהליך הרכישה, הוא שכבר לא צריך לחכות עד שהמוכר ייקח את הכרטיס, יעביר אותו בקופה ואז ישיב אותו אליכם.

מדובר ביתרון שהוא משמעותי במיוחד במסעדות, שרבות מהן מאפשרות תשלום בשולחן באמצעות מסוף אשראי נייד, במקום המתנה למלצר שייגש עד לקופה בתוך המסעדה.

לא צריך לשתף את החתימה

מאחר שכבר אין צורך לחתום על הקבלה, לא צריך להסתמך על החתימה כאמצעי זיהוי הלקוח, וכתוצאה מכך לחשוש מזיוף שלה.

שלב אימות נוסף ברכישות גדולות

הזנת הקוד הסודי ברכישות מעל 300 ₪ מקטינה משמעותית את הסיכוי לשימוש בכרטיס על ידי גורמים שאינם מורשים לכך.

לקוח שאינו זוכר את הקוד הסודי שלו, יכול לשחזר אותו באמצעות האפליקציה של הבנק או חברת האשראי שלו. גם שחזור הקוד הסודי מתבצע אך ורק לאחר הזנת פרטים שידועים רק לבעל הכרטיס.

חשוב לציין שבמקרה של תשלום מהטלפון הנייד, העסקה מבוצעת על ידי קירוב הטלפון אל המסוף ללא צורך בהקלדת קוד סודי, גם בעסקאות בסכום גבוה מ-300 ₪. הסיבה לכך היא שהטלפונים הניידים מגיעים עם "חומת" אימות נוספת, בדמות טביעת אצבע, זיהוי פנים או הקשת קוד סודי לצורך פתיחת המכשיר.

התאמה לסטנדרט העולמי

בארצות הברית וברבות ממדינות אירופה, תקן EMV הוא לא דבר חדש אלא חלק בלתי נפרד מתהליך התשלום.

כניסתו לשימוש גם בישראל אפשרה לעסקים מקומיים להתאים את עצמם לסטנדרט של צרכנים מחו"ל, שמחזיקים בכרטיסי אשראי זרים ומעוניינים לבצע רכישות בזמן שהותם בארץ. במקביל, היא הקלה גם על תיירים ישראליים שיכולים לבצע עסקאות בחו"ל בתהליך דומה לזה שהם כבר מכירים מהתנהלותם היומיומית.

מומלץ גם עבורכם

למרות שבסעיפים הקודמים התמקדנו בעיקר בלקוחות, מסוף EMV מספק יתרונות משמעותיים גם עבור העסקים עצמם.

ראשית, היות שלקוחות רבים למדו להכיר לעומק את החשיבות של טכנולוגיית EMV בהגנה על כרטיסי האשראי, הם מעדיפים לבצע עסקאות בבתי עסק שתומכים בה. מה שאומר שחוויית תשלום מתקדמת עוזרת לכם למשוך לקוחות ולהגדיל את כמות ההכנסות.

בנוסף, כיוון שרכישה או השכרת מסוף אשראי שתומך בתקן EMV מפחיתה את כמות ההונאות, היא מגנה על עסקים מפני נזקים והפסדי כסף במקרים של הכחשת עסקאות שבוצעו בבית העסק עצמו.

שימו לב שתקן הEMV לא מגן מפני הכחשות עסקאות שבוצעו באינטרנט, בחנות דיגיטלית או בדף מכירה. לכן אם אתם מוכרים באינטרנט, תוכלו להיעזר בשירות 3D Secure אשר מאפשר לעסקים למכור אונליין בבטחה ע"י אימות מוגבר של הלקוח המשלם.

רגע לפני שבוחרים מסוף EMV חדש – אלה השלבים המקדימים שיש לעבור

אז הגעתם למסקנה שאתם לא רוצים להישאר מאחור, וצריכים מסוף EMV גם בעסק שלכם. עם זאת, אם אתם מתחילים לקבל תשלום באמצעות כרטיסי אשראי לראשונה, יהיה עליכם לעבור מספר שלבים לפני שעמדת התשלום שלכם תוכל לצאת לדרך:

בחירת הגורם באמצעותו תבוצע הסליקה

בעבר, בדרך כלל עסקים נדרשו לפנות אל חברות האשראי לצורך ביצוע התהליך. כיום לעומת זאת, תוכלו לבחור בין חברות האשראי לבין אחת מבין חברות הסליקה הפועלות בתחום.

בחלק מהמקרים, חברות הסליקה יכולות להציע מסלולי תשלום מופחתים, כולל סליקה ללא עמלת מינימום, מה שהופך את התהליך לידידותי יותר עבור עסקים קטנים.

פתיחת מסוף אשראי

הגורם אליו תפנו יהיה אחראי לפתוח עבורכם מסוף אשראי, כלומר לחבר אתכם אל שב"א (שירותי בנק אוטומטיים).

בחירת מכשיר סליקה

אחרי שהנחנו את התשתית הנדרשת, הגיע הזמן לבחור מכשיר סליקה.

ברשימה הזו נמצאות קופות רושמות, קופות ממוחשבות, אפליקציות תשלום לטלפון הנייד, מסוף אשראי תומך EMV וכדומה. הכול בהתאם לאופי העסק, העדפות התשלום של הלקוחות ומאפיינים נוספים.

מסוף אשראי

מסוף EMV מחיר

כאשר בוחרים מכשיר סליקה מחיר הוא כמובן לא הפקטור היחיד, אבל אין ספק שיש לו משמעות. מסיבה זו, אם אתם מעוניינים להתחדש עם מסוף סליקה EMV מחיר הוא כמובן שיקול שיש לקחת בחשבון.

עסקים שמעוניינים להפחית בהוצאות, עשויים לחפש מכשיר סליקה נייד יד 2 או לבחור דגם פחות מתקדם.

עם זאת, כדאי לדעת שקיימים מבחר סוגי מסופים, בהתאמה לסוג העסק ולדרישותיו, ובהתאם לכך גם טווחי מחיר שונים.

מסוף סליקה EMV שמשמש דוכן נייד למשל, עשוי להיות בעל תכונות שונות מאשר מסוף המיועד לעמדת מכירה קבועה בחנות בגדים. כך שמומלץ לבחון את הפתרונות הרלוונטיים עבור העסק שלכם, ובהתאם לכך לקבל את ההחלטות המתאימות.

EMV, קופות ומה שביניהם

רכישה או השכרת מסוף אשראי היא כמובן לא ההחלטה היחידה שבעלי עסקים נדרשים לקבל בכל הנוגע לעמדת המכירות שלהם.

אם אתם מחפשים קופות רושמות לעסק, מומלץ לבחור בקופות חכמות שמשלבות לא רק את הפונקציות הבסיסיות, אלא גם מגוון פתרונות חדשניים נוספים שיכולים לעזור לנהל את העסק.

בדגמי קופות מבית כספיט סליקה מתקדמת, כוללת תמיכה בעסקאות ללא מגע וקבלת כל אמצעי התשלום המובילים – כולל ארנק דיגיטלי, כרטיס אשראי חכם וכדומה.

בנוסף, מערכת הקופה החכמה עוזרת גם לנהל מלאי ועובדים, לגבות עסקאות בענן, להפיק דוחות, להציג את הנתונים ובעצם להמשיך לעבוד גם מרחוק.

אחד מהמכשירים המובילים של כספיט הוא מכשיר הדגל מבית Ingenico, שהיא חלוצת טכנולוגיית ה-EMV באירופה.

מדובר במסוף אשראי שפועל בהתאם לסטנדרט אבטחה מחמיר במיוחד ותומך בכל שיטות התשלום המתקדמות, כולל טכנולוגיית NFC. כך שללא קשר להעדפות התשלום של הלקוחות שלכם, תוכלו תמיד לספק עבורם מענה מדויק.

פתרונות התשלום המובילים בעידן ה-EMV

ב-Hyp אנחנו שמים דגש על יצירת חוויית משתמש חדשנית, נוחה ויעילה שלוקחת בחשבון את העדפות הלקוחות והעסקים כאחד.

סל המוצרים שלנו כולל את כל מה שבעלי עסקים צריכים בהקשרי פתרונות תשלום, כדי שתוכלו להתרכז בעבודה בידיעה שנושא התשלומים נמצא בידיים מנוסות.

זו הסיבה שריכזנו במקום אחד נבחרת של מסופי אשראי מאובטחים, מגוונים ומשתלמים מבית כספיט, שעומדים בתקן PCI LEVEL 1 המחמיר בישראל.

וכן, אנחנו יודעים שבחירת פתרון תשלום יכולה להיות מורכבת, בין אם אתם חנות קטנה או רשת גדולה. בדיוק בגלל זה תוכלו לקבל ליווי צמוד לכל אורך הדרך, החל מבחירת המסלול הרלוונטי עבורכם ועד להטמעת פתרון התשלום בעסק. כל מה שנשאר לכם לעשות בשביל להתקדם לשלב הבא, זה לדבר איתנו, ממש כאן.